حجت الاسلام تقوی گفت: فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر و سایر زیر مجموعه‌ها بیانگر توجه به رویکرد داخل و درون گرایی است.

فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر مبتنی بر رویکرد داخل استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سومین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های سازمان اقتصادی کوثر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر و سایر زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه بیانگر توجه به رویکرد داخل و درون‌گرایی به معنای یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که در این نمایشگاه به آن دست یافتیم.

به گفته وی، فعالیت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر بسیار ارزشمند است چرا که انگیزه قوی مبنی برآنکه ما می توانیم روی پای خود بایستیم، دارند.

حجت الاسلام تقوی افزود: با توجه به فعالیت های بنیادی این مجموعه و سرمایه گذاری عظیمی که برای تامین این پروژه ها صورت گرفته ،اما خیلی از این اقدامات گفته نشده است به طوریکه  با وجود آنکه بنده فکر می کنم اطلاعات عمومی راجع به سازمان های مختلف بد نیست، اما اطلاعات چندانی راجع به فعالیت های این مجموعه نداشتم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به آنکه کشور به مواد غذایی به شدت نیازمند است، خوشبختانه یکی از فعالیت‌های این سازمان با شکل گیری واحد های مرغداری و دامداری و غیره در راستای تأمین امنیت غذای مردم است.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر در رابطه با فعالیت در زمینه معدن راه خوبی را در پیش گرفته است، افزود: البته فرهنگ سازی و مبادله تجربیات با بخش خصوصی منجر به شتاب بیشتر این فعالیت خواهد شد.

حجت الاسلام تقوی سازمان اقتصادی کوثر را یکی از بنیاد های فعال در بخش اقتصاد کشور دانست و گفت: تمامی واحد های دامداری، مرغداری، معادن و... در مناطق محروم با استفاده از نیروهای بومی تاسیس شده است که با این وجود این سازمان نقش مهمی در اقتصاد کشور داراست.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از جوانان جویای کار، خوشبختانه در این سازمان و شرکت های وابسته دارای جوان ترین مدیران هستند که بنابراین باید این نوید را به مقام معظم رهبری داد که سازمان اقتصادی کوثر در اعتماد جوانان و حدالامکان استفاده از خانواده شهدا و ایثارگران پیشرو بوده است.

وی در بخش پایان سخنان خود با بیان اینکه ما هر چه داریم از خانواده شهداست، تصریح کرد: ضمانت آزادی و استقلال کشور را این افراد با خون خود امضا کردند که بنابراین از رسانه ها انتظار می رود که فعالیت های این سازمان را بازتاب دهند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

واردات گاوهای سمینتال در آینده نزدیک

همچنین محمد رضا اسکندری وزیر اسبق کشاورزی و مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: این سازمان در بخش های مختلفی همچون پرورش شتر، بزهای اصلاح نژاد، گاوهای دومنظوره، آبزی پروری،پرورش ماهیان خاویاری و کپور از طریق قفس فعالیت می کند.

وی پرورش شتر به سبب تولید روزانه 8 کیلو شیر و استفاده ناچیز خوراک پر سودترین حیوان و نمونه بارز سیاست اقتصاد مقاومتی دانست.

اسکندری از واردات گاوهای سمینتال به کشور خبر داد و گفت: با توجه به آنکه این سالن ها در منطقه ورامین برای هزار راس گاو سمینتال آماده افتتاح است، بنابراین به محض رفع مشکل بیمه از کشور آلمان وارد خواهند شد چرا که به سبب بحث خروج آمریکا از برجام، این کشور  تنها تا مرز این گاوها را بیمه می کند که هم اکنون پیگیر این مسئله هستیم تا از مرز بتوانیم مشکل بیمه آنها را برطرف کنیم.

به گفته این مقام مسئول در این واحد ها به هیچ عنوان از داروهای هورمونی استفاده نمی شود.

وزیر اسبق کشاورزی ادامه داد: سازمان در سال 93 وارد بحث آبزی پروری شد که بدین منظور درمزرعه احمد آباد مستوفی و فیروزکوه به ترتیب وارد بحث تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی و قزل آلا شد.

به گفته وی با توافقات صورت گرفته کل دریاچه اوشان به منظور پرورش ماهی در قفس به سازمان اقتصادی کوثر داده شده است که براساس برنامه 100 قفس که تمامی تجهیزات آن ساخت شرکت های سازمان است، وارد این سد خواهد شد و تا کنون 16 قفس دردریاچه برای پرورش ماهیان خاویاری و کپور نصب شده است.

اسکندری فعالیت در عرصه های همچون معدن، سنگ های ساختمانی،کابل های فشار قوی و ضعیف برق،نیروگاه گازی، ساخت نیروگاه خورشیدی، ساخت تجهیزات پزشکی ، کارهای عمرانی و سدسازی را از دیگر اقدامات سازمان اقتصادی کوثر و شرکت های تابع اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار