یک مقام مسئول گفت: با توجه به فقر مرتع و مدیریت‌ بحث آب و با معرفی این نژادها به جامعه روستایی و عشایری به دنبال خودکفایی گوشت قرمز هستیم.

نژادهای مولد دام سبک، گامی برای خودکفایی گوشت قرمزبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی نوروزی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر در آیین افتتاح دو پروژه مهم‌کشاورزی که در شهرستان ورامین برگزار شد، از افتتاح بزرگترین مرکز پرورش دام مولد ژنتیکی در کشور خبر داد و گفت: پروژه مزرعه ۳ هزار رأسی دام سبک مولد با اشتغال مستقیم ۶۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر افتتاح شد.

وی افزود: برای افتتاح این پروژه دام‌های پر تولید از سراسر دنیا جمع شدند که این دام ها متفاوت با نژاد داخل هستند و در نهایت با کارهای ژنتیکی که روی این دام ها انجام می شود، تولید آنها نسبت به شرایط جغرافیایی در هر منطقه بومی سازی می شود.

نوروزی ادامه داد: این دام های مولد در شکم اول ۳ لیتر و در شکم های بعدی ۴ و ۸ لیتر در روز شیر می دهند.

این مقام مسئول از واردات ۵ نژاد دامی در کشور خبر داد و افزود: این دام ها در مقوله دوقلوزایی و سه قلوزایی با نژادهای بومی متفاوت هستند، چرا که به دام های بومی برای تولید یک کیلو گوشت قرمز حداقل ۸ کیلو علوفه و کنسانتره داده می شد در حالی‌که این دام ها برای تولید یک کیلو گوشت حداکثر ۴ کیلو علوفه مصرف می شود که این امر بیانگر ضریب تبدیل دوبرابری این دام هاست.

وی تصریح کرد: با توجه به فقر مرتع و مدیریت بحث آب با معرفی این نژادها به جامعه روستایی و عشایری در صدد خودکفایی گوشت قرمز هستیم.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهور، اظهار کرد: اگرچه سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید است اما در صدد خدمت به مردم است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کنونی، توسعه این پروژه ها خدمت به انقلاب، اسلام و نظام به شمار می رود.

به گفته شهیدی در این دو پروژه مهم کشاورزی اکثرا از مهندسان ایثارگر استفاده کردیم و این امر کار بسیار ارزشمندی است که سازمان اقتصادی کوثر در صدد حل مشکلات ایثار گران انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار