مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: 18 مرکز جمع آوری شیر در سطح شهرستان اردبیل فعالیت دارند.

بهروز آقازاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه 18 مرکز جمع آوری شیر در سطح شهرستان فعالیت دارند تصریح کرد: روزانه بیش از 123 تن شیر در شهرستان اردبیل تولید می‌شود و این شهرستان از نظر تولید شیر رتبه دوم را در استان دارا است که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های اتی شرایط بهتر از اکنون در این زمینه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر پیشگام عمل کرده و در تولید محصولات کشاورزی و فرآورده‌های لبنی حرف نخست را در سطح کشور زده و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی را به نحو احسن رقم بزنیم.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه سالانه در شهرستان اردبیل ۴۵ هزار تن شیر تولید می‌شود گفت: در حال حاضر ۹ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت ۵۸۸ راس تولید شده و در مجموع سبب اشتغال‌زایی برای ۱۴۷ نفر در این شهرستان شده است.

آقازاده افزود: این مقدار شیر از 86  واحد پرورش گاو شیری روستایی دارای پروانه با ظرفیت یک هزار و 230 راس و 9 واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت 588 راس تولید شده و در مجموع سبب اشتغال زایی برای 147 نفر در این شهرستان شده است که مطابق با منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال است.

وی گفت: برای فراوری و تبدبل شیر به فرآورده‌های لبنی از جمله تولید ماست، پنیر پیتزا و موارد مشابه 3 شرکت فعال با مجموع ظرفیت سالانه 18 هزار و 465 تن و اشتغال‌زایی 39 نفر در حال حاضر در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ح

فعالیت 9 گاوداری صنعتی در اردبیل

 

برچسب ها: شیر ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.