مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور را از سوم تا دهم خرداد ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

خانواده آبادانی دارای 5 فرزند معلول صاحبخانه می‌شوند/ وجود 6 هزار مبتلا به اوتیسم شدید در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

خانواده آبادانی دارای 5 فرزند معلول صاحبخانه می‌شوند

حمیدرضا پور یوسف مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی اظهار کرد: خانواده آبادانی که با وجود 5 فرزند معلول هم اکنون در شهر مشهد ساکن شده‌اند، تا پایان سال جاری صاحب خانه می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر این خانواده با 4 فرزند معلول خود در شهر مشهد و در خانه استیجاری زندگی می‌کنند و یکی از فرزندان خانواده فوق نیز به دلیل معلولیت شدید در یکی از مراکز بهزیستی استان خوزستان نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: پدر خانواده آبادانی ساکن مشهد با 63 سال سن و به دلیل بیماری قلبی و انجام عمل جراحی و همچنین کهولت سن، قادر به کار نبوده و در حال حاضر مادر خانواده مسئولیت این فرزندان معلول را بر عهده دارد.

پوریوسف در ادامه اضافه کرد: خانواده فوق از خانواده‌های تحت پوشش و مورد حمایت سازمان بهزیستی کشور است و متاسفانه با مهاجرت آن‌ها مستمری فرزندان معلول، تا همین چند روز پیش و به دلایل نامعلوم قطع شد.

شیب اعتیاد در زنان بیش از مردان است

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور  اظهار کرد: متاسفانه شیب اعتیاد به انواع مواد مخدر صنعتی و همچنین محرک ها، در زنان معتاد کشور نسبت به مردان بیشتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: تبدیل رویه مصرف مواد مخدر از مصرف تفننی به اعتیاد و مصرف همیشگی در زنان سرعت بیشتری در مقایسه با مردان دارد و این امر آسیب ها و معضلات بسیاری را برای زنان به دنبال خواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: شدت شتابناکی اعتیاد و تغییر نوع و میزان ماده مخدر مصرفی نیز در زنان مصرف کننده مواد مخدر بیش از مردان و تلسکوپی است و این موضوع از زنانه شدن اعتیاد حکایت دارد.

وجود 6 هزار مبتلا به اوتیسم شدید در کشور

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای جهانی، در هر 65 تولد نوزاد در دنیا، یک مورد با اختلال طیف اوتیسم به دنیا می آید.

وی در ادامه تصریح کرد: از آمار یک میلیون و 300 هزار تولد در کشور، 20 هزار نفر در طیف اختلال اوتیسم قرار دارند، البته این آمار به مفهوم مشکلات حاد این افراد به دلیل اختلال اوتیسم نیست.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در طیف اوتیسم قرار می‌گیرند، مانند سایر افراد جامعه زندگی عادی دارند و فقط در برخی از موارد درخودماندگی‌هایی دارند که قابل کنترل بوده و با درمان به هنگام تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

نحوی نژاد در ادامه یادآور شد: از آمار 20 هزار نفری طیف اوتیسم، تعداد کسانی که به آموزش دقیق و تخصصی ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم شدید نیازمند هستند و کارشان به آموزش و پرورش استثنایی و همچنین حمایت‌های سازمان بهزیستی کشور کشیده می‌شود، آماری در حدود 6 هزار نفر است.

وی اضافه کرد: جامعه مبتلا به اختلال اوتیسم با شدت بالا نیازمند دریافت خدماتی چون کار درمانی، گفتار درمانی و خدماتی از این دست هستند و در مراکز ارائه خدمات سازمان بهزیستی کشور این خدمات را دریافت می کنند و تحت پوشش قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار