کتاب «شرح صفا» با موضوع زندگینامه و تعالیم عرفانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نوشته امیر رجبی امروز در آیینی با حضور اهالی قلم، هنرمندان و فرهیختگان رونمایی شد.

امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل و نویسنده کتاب «شرح صفا»  امروز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: شیخ صفی‌الدین اردبیلی از بزرگترین عالمان و عارفانی است که تأثیر فراوانی بر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی داشته اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید شخصیت عرفانی و اندیشه های متعالی او در بین مردم شناخته نشده است.

وی گفت: بی شک تعالیم معنوی و آموزه های متعالی شیخ صفی‌الدین اردبیلی راهگشای کسب معرفت و راهنمای رسیدن به حقیقت برای نسل امروز است.

نویسنده کتاب «شرح صفا» اظهار کرد: در چنین شرایطی که در فضای مطالعاتی کشور منابع مکتوب چندانی برای معرفی دقیق و مستند زندگی و تعالیم عرفانی شیخ صفی وجود نداشت و ازطرفی به خاطر مطالعه در عرفان اسلامی و مؤانست با شخصیت عرفانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی پس از مدت ها مطالعه و پژوهش در این زمینه تصمیم به تألیف کتاب حاضر گرفتم.

وی با اشاره به اینکه شناخت زندگی و نظریات و تعالیم ارزندۀ عارفان بزرگی چون شیخ صفی در عصر حاضر ضرورتی انکارناپذیر است، بیان کرد: کتاب «شرح صفا» با موضوع زندگینامه و تعالیم عرفانی شیخ صفی با مشارکت انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

رجبی گفت: با انجام سال‌ها مطالعه و تحقیق در حوزه ادبیات معاصر و با نثری ساده و روان و به صورت مستند و دقیق تعالیم معنوی و زوایای مختلف زندگی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی در این کتاب گردآوری شده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: ویژگی‌های اخلاقی و فردی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، نحوه ورود به وادی عرفان و ارشاد، ماجرای زندگی وی از بدو تولد تا مرگ، گزیده‌ای از سخنان شیخ‌صفی‌ و ویژگی‌های مکتب عرفانی و تعالیم معنوی از جمله فهرست‌های کتاب «شرح صفا» است.

انتهای پیام/ع

ویژگی های اخلاقی و فردی شیخ صفی الدین اردبیلی

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.