شبکه تلویزیونی المیادین از ایجاد تشکیلات تروریستی جدید در استان ادلب سوریه با حمایت مستقیم ترکیه خبر داد.

ترکیه تشکیلات جدیدی از ۱۱ گروه تروریستی را در ادلب سوریه تشکیل داده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یازده گروه تروریستی در استان ادلب سوریه با حمایت مستقیم ترکیه جمع شده‌اند و تشکیلات جدیدی را به نام «جبهه ملی آزادیبخش» به وجود آورده‌اند. گفته می‌شود این تشکیلات جدید با گروه تروریستی جبهه النصره که با انحلال خودش مخالفت کرده است، خواهد جنگید. تشکیل این جبهه نشانگر کنترل تقریبا کامل ترکیه بر پرونده گروه‌های مسلح در ادلب در هرگونه مذاکرات حل و فصل در آینده است. این جبهه با حمایت‌های ترکیه تلاش می‌کند برای افراد مسلح ساختار جدیدی ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، فیلق الشام، ارتش نخبه‌ها، ارتش آزاد ادلب و گروه‌های دیگر نزدیک به ترکیه در متن این جبهه قرار دارند. تعداد عناصر این جبهه حدود بیست و پنج هزار فرد مسلح است. این جبهه موازی با شورای آزادسازی شام و جبهه آزادیبخش سوریه است. این جبهه جدید یک رقیب قوی در منازعه سیطره بر استان ادلب محسوب می‌شود.

اسامه دنور، نویسنده و پژوهشگر سیاسی در دمشق گفت: «دست نشاندگان قدیمی کاملا تاریخ مصرف گذشته شده‌اند. انگشت اتهام در ترور‌هایی که در بین افراد شبکه تروریستی جبهه النصره در ادلب صورت می‌گیرد، به سوی ترکیه نشانه رفته است. بدین ترتیب ترکیه با حمایت از این تشکل جدید در ادلب حضور دارد و این جبهه جدید برابر با دو نیروی دیگر یعنی جبهه آزادی سوریه و شورای آزادسازی شام قرار دارد».

این گزارش می‌افزاید: تأمین مالی ساختار جدید به طور مستقیم توسط ترکیه صورت می‌گیرد. تشکیل جبهه ملی آزادیبخش، بخشی از طرح ترکیه برای تقویت حضورش در ۱۲ نقطه کاهش تنش واقع در حومه شمالی حماه و ادلب است.

دنوره همچنین تصریح کرد: «به نظر می‌رسد همه این تشکیلات، موقتی است و طولانی مدت نخواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد آنان دست نشاندگان در بازی سیاسی، مذاکرات و یا در موازنه‌های سیاسی منطقه‌ای هستند. هدف از ایجاد این تشکیلات نیز بهره برداری مرحله‌ای تا رسیدن به راهکاری است که در آن ساختار مجموعه امنیت منطقه‌ای به صورت کلی بازگردانده شود».

تشکیلات جدید گروه‌های مسلح در ادلب تازگی ندارد، اما زمان اعلام تشکیل آن پس از پایان توافق نقاط کاهش تنش نشان می‌دهد مقابله با جبهه النصره یک تحرک میدانی پیش روست و نیز نشانگر کنترل تقریبا کامل ترکیه بر گروه‌های مسلح در ادلب در هرگونه مذاکرات حل وفصل در آینده است.
انتهای پیام/

ایجاد تشکیلات جدید تروریستی در سوریه زیر نظر ترکیه

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار