از زمان آغاز عملیات نظامی ترکیه در شهر عفرین در خاک سوریه تاکنون دستکم ۲۲۲ شهروند غیر نظامی شهید شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» روز شنبه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات نظامی ترکیه در شهر عفرین تاکنون دستکم ۲۲۲ شهروند غیر نظامی شهید شده اند.

سانا گزارش داد نظامیان ترکیه و گروه‌های تروریستی حامی آن همچنان قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت مبنی بر ضرورت برقراری آتش بس ۳۰ روزه در سوریه را نقض می‌کنند و با انواع سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مناطق روستایی و شهری را در منطقه عفرین هدف قرار می‌دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه افزود ارتش ترکیه در چند ساعت گذشته شدت حمله به روستا‌ها و شهرک‌های منطقه عفرین را افزایش داده است که بر اثر ان یک شهروند غیر نظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. همچنین به منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی در دو روستای المستورده و ترمیشا خسارت‌ها و لطمات زیادی وارد شده است.

خبرنگار سانا مستقر در عفرین اعلام کرد حمله امروز ترکیه باعث آوارگی شمار زیادی از خانوار‌هایی شده است که خانه‌های خود را به قصد مرکز شهر عفرین ترک کنند. مرکز شهر عفرین صحنه انبوه زیادی از ساکنان و آوارگان در بحبوحه کمبود شدید مواد غذایی و امداد رسانی است.

وی افزود ارتش ترکیه تعدادی از روستا‌ها و شهرک‌های منطقه المعبطلی را هدف حملات توپخانه‌ای سنگین قرار داد و بر اثر آن خسارت‌های زیادی به خانه‌ها وارد شد.

سانا تاکید کرد نظامیان ترکیه به طور عمدی تنها جاده ارتباطی حلب - عفرین را با هدف جلوگیری از ورود هرگونه کمک غذایی و امدادی به عفرین هدف قرار می‌دهند.

ارتش ترکیه ۲۲ فوریه گذشته نیز یک کاروان حامل مواد غذایی و مواد سوختی را نزدیک گذرگاه «الزیاره» قبل از ورود به منطقه عفرین هدف قرار داد.

انتهای پیام/

از آغاز عملیات نظامی ترکیه در عفرین سوریه، ۲۲۲ شهروند غیرنظامی شهید شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار