شیرزاد گفت: مداخله گری غیرمجاز در بازارهای پولی در قالب واسطه گری های وجوه و اعتبارات، یک اشتباه فاجعه بار دانست.

مداخله گری غیر مجاز در بازار پولی اشتباه فاجعه بار استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان تعاون روستایی، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در جلسه ستادی ساماندهی واحد های اعتباری اظهار کرد: اصلاحات بنیادین در سازمان تعاون روستایی بدون همراهی مدیران سیستم تعاونی، به هرج و مرج و بی سازمانی ختم خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای اعتباری سازمان تعاون روستایی گفت: وضعیت کنونی واحدهای اعتباری یک اتفاق و تصادف نیست بلکه حاصل یک مدیریت توام با تسامح و تساهل و نتیجه انتخاب های نادرست مدیریتی مان طی 10 سال اخیر است. 

مدیر عامل  سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: هیچ راه جادویی جز محدود کردن شیوه های مدیریتی بی حساب و کتاب و مطالعه نشده این واحدها وجود ندارد و یکی از رویکردهای مهم ارزیابی مدیران استانی، قطعا شیوه مقابله آنها با این واحدهای اعتباری خواهد بود.

شیرزاد گفت: فساد و ناکارآمدی در واحدهای اعتباری محصول سو مدیریت و برداشت ها از مفاهیم مالیه خرد در نظام تعاونی ها در دوره ای است که هیچ استاندارد حسابداری و مالی قابل قبول، نهاد نظارتی تعریف شده و پروتکل های بانکی یا صندوق داری نداریم و همچنین مفاهیم بانکداری را نمی فهمیم و اصولا کفایت و دانایی و دانش لازم را در حوزه های مالی، حسابداری و پولی نداریم. 

به گفته وی مداخله گری غیرمجاز در بازارهای پولی در قالب واسطه گری های وجوه و اعتبارات، یک اشتباه فاجعه بار است.

وی ادامه داد: به طور سریع باید رشد واحدهایی که احیانا مورددار هستند متوقف شود و از عضویت اعضای غیر عضو شبکه تعاونی ها و مصارفی غیر از مصارف بخش کشاورزی جلوگیری کرد. 

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان تصریح کرد: با هر مدیری که در این معرکه مفسده آمیز معاضد، مباشر یا آمر به این منکر باشد و سریعا برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دست سودجویان را از سپرده های کشاورزان کوتاه می کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار