لیالی‌قدر بسیار مغتنم است/ امام‎خمینی پیرو سیره علوی بود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: شب‌های قدر بسیار مغتنم است و باید به خوبی از آن بهره گیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۱ خرداد ۹۷ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت مظلومانه امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) و شب‌های قدر گفت: لیالی با عظمت قدر فرصت بسیار مغتنمی در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: باید با بهره گیری از این شب‌های ارزشمند، از خدا بخواهیم تا ما را در مسیر نورانی اسلام، پایدار نگه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به در پیش بودن بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار داشت: امام راحل (ره) در تمام مراحل زندگی به دنبال پیروی از سیره علوی بودند.

نکونام با بیان اینکه صبر، جهاد، تربیت و ایعاد مختلف زندگی امام خمینی (ره) متناسب با مکتب علوی بود گفت: امام (ره) برای حکومت، اتقلاب نکرد بلکه قیام و رهبری ایشان، بر حسب وظیفه اسلامی و برای عمل به مکتب علوی بود.

وی افزود: امام (ره) همواره مراقب بودند تا اسلام آسیب نبیند، بنابراین ما هم باید با خودداری از پیگیری منافع شخصی و جناحی، برای حفظ اسلام دغدغه‌مند باشیم.

نکونام یادآور شد: پیروی از راه و مکتب علوی به آسانی برقرار نمی‌شود بلکه نیازمند بصیرت، ایستادگی و از جان گذشتگی است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خمینی دیگری است که روز به روز ارتباطش با امت مستحکم‌تر می‌شود.

خطیب جمعه شهرکرد اضافه کرد: مقام معظم رهبری شخصیتی عاقل، حکیم، مخلص و تلاشگر است که خود را وقف ملت و مکتب امام (ره) کرده است و از هیچ گونه مجاهدت و تحمل سختی در این راه دریغ نمی‌کند.

نکونام درخصوص روز جهانی قدس هم گفت: دنیای امروز لبریز از خشم نسبت به جنایات صهیونیست‎هاست و ان شاء الله این رژیم اشغالگر به زودی ریشه کن می‌شود.

وی افزود: قطعاً حضور و فریاد مردم علیه رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل در راهپیمایی روز قدس امسال، محکم‌تر و پرشورتر خواهد بود.

انتهای پیام/ش

قیام و رهبری امام خمینی (ره) بر حسب وظیفه اسلامی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار