مسؤول مرکز حفظ قرآن کریم حوزه علمیه شهید طباطبایی‌نژاد گفت:استان اصفهان از نعمت گروه‌های قرآنی برخوردار است و در بسیاری از مساجد و محلات مهدهای قرآن فعال هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی ظهر امروز در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: جایگاه اکرام، آنقدر بلند است که می‌فرمایند یکی از جلوه‌های خدا اکرام مسلمان محاسن سفید است.

وی افزود: امروز با کج‌فهمی قرآن با استناد به آیات قرآن سر مسلمانان را می‌زنند و این در حالی است که این کتاب مختص به قوم خاصی ندارد و مربوط به همه اقوام و زمان‌هاست.

مسؤول مرکز حفظ قرآن کریم حوزه علمیه شهید طباطبایی‌نژاد گفت: در بهار قرآن نسبت به آموزش و روخوانی قرآن همت بگماریم؛ استان اصفهان از نعمت گروه‌های قرآنی برخوردار است و در بسیاری از مساجد و محلات مهدهای قرآن فعال هستند.

وی ابراز داشت: برخی از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر به اصفهان می‌آیند تا بتوانند قرآن را در این گروه‌ها فرا بگیرند؛ در 8 سال قبل نیز حوزه علمیه مختص حفظ و تفسیر قرآن در شهر اصفهان تأسیس شد.

نقدعلی بیان داشت: در ابتدای کار این حوزه با هدف ترویج طلاب حافظ قرآن آغاز به کار کرد و در این 8 سال بیش از هزار نفر از طلاب در دوره‌های آن شرکت کردند و حدود 500 طلبه موفق به حفظ جزئی از قرآن شدند؛ همچنین 300 نفر از طلاب موفق به حفظ چندین جزء و 70 نفر حافظ کل قرآن کریم شدند.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های قرآنی در سطح شهر طرح‌های حفظ یک و دو ساله قرآن را اجرا می‌کنند که مردم می‌توانند به این مجموعه‌ها بپردازند.

مسؤول مرکز حفظ قرآن کریم حوزه علمیه شهید طباطبایی‌نژاد تشریح کرد: در حوزه شهید طباطبایی‌نژاد با مرخصی یک ساله، طلاب می‌توانند در دوره‌های حفظ یک ساله قرآن شرکت کنند و اگر قرآن محور زندگانی شود، درست تربیت می شوند.

وی در پایان اظهار کرد: سردمداران جبهه کفر با قرائت قرآن گفتند مادامی که مسلمانان حول محور این کتاب تجمع بکنند، آسیب پذیر نخواهند بود و قرآن شخصیت انسان را به شکلی می‌سازد که مثل امام راحل در مقابل استکبار و جبهه کفر می‌ایستد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.