نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا از سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ که خانواده‌ها را از فرزندانشان جدا می‌کند، به شدت انتقاد کرد.

کلینتون: سیاست مهاجرتی ترامپ یک رسوایی به تمام معناستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بار دیگر از سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «همانند بسیاری از افراد دیگر، من هم از آنچه که به خاطر سیاست های فاجعه بار این دولت برای خانواده ها و کودکان مهاجر اتفاق می افتد، ناراحت شده ام و قلبم به درد آمده است. ما هم اکنون می دانیم که بیش از 700 کودک بین اکتبر 2017 تا آوریل 2018 از خانواده هایشان جدا شده اند. برای من به عنوان یک مادر و مادربزرگ، حتی تصور چنین چیزی هم برایم ناراحت کننده است.»

وی در توییت دیگری نوشت: این کافی نبود، حالا دولت آمریکا سیاست جدیدی را از اوایل ماه جاری میلادی به کار گرفته است. حدود 700 کودک دیگر هم در دو هفته نخست این برنامه از خانواده هایشان جدا شدند. راجع به آن فکر کنید. صدها خانواده در مدت دو هفته متلاشی شدند.

هیلاری کلینتون در بخش دیگری از توییت خود نوشت: این سیاست رسمی دولت آمریکاست که کودکان را از خانواده هایشان جدا کنند. این واقعا یک رسوایی به تمام معناست.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که یک سیاست جدید را علیه مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوب غربی وارد کشور می شوند، به کار می گیرد. بر اساس این سیاست جدید، والدینی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند، از فرزندانشان جدا خواهند شد و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت میهن مورد پیگیری قرار می گیرد. این درحالی است که دونالد ترامپ در توییتر دموکرات‌ها را مسئول سیاست های دولت خود دانست و از آنها انتقاد کرد.

هر ساله دهها هزار مهاجر از آمریکای مرکزی تلاش می کنند از طریق مرز مکزیک وارد آمریکا شوند. این درحالی است که با روی کار آمدن دونالد ترامپ کار برای این مهاجران بسیار دشوار شده است. تا پیش از این خانواده هایی که به صورت غیرقانونی از این طریق وارد آمریکا می شدند، در دادگاه مدنی آمریکا محاکمه می شدند. اما در ماه جاری میلادی، دولت ترامپ با تبعیت از یک سیاست متضرر والدین را به زندان‌هایی که بوسیله «خدمات مارشال های آمریکا» اداره می شود، می فرستد و از کودکان آنها به دلیل نداشتن سن قانونی جدا از خانواده هایشان در همین نهاد نگهداری می کند. این درحالی است که گاهی خانواده های این کودکان حتی نمی دانند که فرزندانشان کجا نگهداری می شوند.

انتهای پیام/

انتقاد کلینتون از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار