آمار‌ها حاکی از آن است که میزان بازداشت‌های مهاجران غیرقانونی در مرز‌های آمریکا در ماه مه برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است.

افزایش تعداد مهاجرت‌های غیرقانونی در آمریکا با وجود تلاش‌های ضدمهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، داده های «وزارت امنیت میهن آمریکا» که روز گذشته منتشر شد نشان داد میزان بازداشت مهاجران غیرقانونی در مرزها در ماه مه (ماه گذشته میلادی) برای سومین ماه متوالی با افزایش همراه بوده است. این افزایش بازداشت‌ها نشان می دهد با وجود تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی، مردم بیشتری تلاش کرده اند از طریق مرز آمریکا وارد این کشور شوند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این افزایش بازداشت‌ها حتی دونالد ترامپ را هم وحشت زده کرده است به گونه ای که او از اقدامات وزارت امنیت میهن هم انتقاد کرده است. تلا‌شهای ترامپ برای توجیه کنگره آمریکا مبنی بر پرداخت هزینه ساخت دیوار در امتداد مرز مکزیک هم بی فایده بوده است.

داده های اداره گمرک و گشت مرزی نشان می دهد بیش از 2000 مورد بازداشت کودکان خردسال بدون همراه در مرز جنوبی این کشور در ماه مه گزارش شده است که این بیشترین سطح دستگیری ها در سال مالی 2018 محسوب می شود. در ماه گذشته میلادی (مه) کل بازداشت‌های مرز آمریکا و مکزیک از 40 هزار نفر هم فراتر رفته است.

هر ساله ده‌ها هزار مهاجر تلاش می کنند از طریق مرز مکزیک وارد آمریکا شوند. این درحالی است که با روی کار آمدن دونالد ترامپ، کار برای این مهاجران بسیار دشوار شده است. تا پیش از این خانواده هایی که به صورت غیرقانونی از این طریق وارد آمریکا می شدند، در دادگاه مدنی آمریکا محاکمه می شدند. اما در ماه جاری میلادی، دولت ترامپ با تبعیت از یک سیاست متضرر والدین را به زندان‌هایی می فرستد و از کودکان به دلیل نداشتن سن قانونی با جدا کردن آنها از خانواده هایشان در یک نهاد نگهداری می کند. این درحالی است که گاهی خانواده های این کودکان حتی نمی دانند فرزندانشان کجا نگهداری می شوند.

این درحالی است که «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا پیشتر از سیاست ضدمهاجرتی ترامپ که خانواده های مهاجر را از فرزندانشان در مرزها جدا می کند، حمایت کرد و گفت: «اگر مردم نمی خواهند از کودکانشان جدا شوند، نباید آنها را با خودشان بیاورند. اگر غیرقانونی بیایید، تحت پیگرد قرار می گیرید. اگر فرزندانتان را هم با خود بیاورید، باز هم تحت پیگرد قرار خواهید گرفت.»

دونالد ترامپ از دوره رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده داده بود که به هر نحوی از ورود پناهجویان به داخل کشور جلوگیری می کند. این درحالی است که سیاست های ضدمهاجرتی او تاکنون باعث برگزاری اعتراضات گسترده ای در آمریکا و سراسر جهان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار