عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: راهبرد امام راحل در سیاست خارجی تحت عنوان مقابله با طبع خودخواه امپریالیست‌ها و استعمارگران بود.

یحشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دیدگاه امام راحل درباره آمریکا و مذاکره با آنها، اظهار کرد: ایشان از جمله رهبران نادر در دنیای امروز بودند که یک راهبردی در سیاست خارجی تحت عنوان مقابله با طبع خودخواه امپریالیست‌ها و استعمارگران داشتند.

وی ادامه داد: اعتقاد امام خمینی (ره) بر این بود که خودخواهی و خودبزرگ‌بینی استعمارگران مانع از آن می‌شود که در مذاکرات با آنان به نتیجه برسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: امام راحل همواره موضوع عدم اعتماد به قدرت‌های بزرگ استکباری را مطرح می‌کردند و ما هم بار‌ها شاهد بوده‌ایم که آمریکایی‌ها و استعمارگران قابل اعتماد نیستند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه البته امام راحل به طور کلی دیپلماسی را رد نمی‌کردند، گفت: ایشان معتقد بودند که دیپلمات‌ها باید فعالیت‌های دیپلماسی خودشان را انجام دهند، اما در عین حال طبع استکباری و نقض عهد استعمارگران را نادیده نگیرند.

شایان ذکر است، با نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام مردم در پانزده خرداد ماه علیه ظلم و ستم رژیم پهلوی و همزمانی آن با بدعهدی و خروج ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام، باشگاه خبرنگاران جوان بر آن شد تا با بازخوانی رهنمود‌ها و فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی توسط مسئولان بار دیگر بحث مذاکره با آمریکا و اعتماد با آن را در سیره امام راحل دنبال کند.

حضرت امام خمینی (ره) در این باره فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، آمریکا در مقابل مسلمین نمی‌تواند خودنمایی کند، ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فرزندان مان شهد پیروزی را خواهند چشید، ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم، ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی‌های ملل مستضعف را به دنبال دارد، همه گرفتاری که ما داریم از دست آمریکا داریم، همه مصیبت ما زیر سر آمریکا است و آمریکا شیطان بزرگ است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
ما نباید به اروپاییان و آنریکا اعتماد کنیم
آخرین اخبار