جوان اسدآبادی بر اثر صاعقه‌های دیروز جان باخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: رعد و برق عصر دیروز یک کشته برجا گذاشت.

جوان اسدآبادی بر اثر صاعقه‌های دیروز جان باختبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ طالبی،مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: جوان ۲۲ ساله ساکن روستای حسام آباد از توابع شهرستان اسدآباد، بر اثر برخورد رعد و برق جان خود را دیروز از دست داد.

وی اظهار داشت:یک جوان ۲۴ ساله رزنی هم که اهل روستای قلعه جوق زمانی از توابع بخش سردرود بود،دیروز هنگام کشاورزی بر اثر صاعقه فوت کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان افزود: با وجود توصیه‌ها و هشدار‌های مدیریت بحران برای حضور نیافتن در ارتفاعات و فضای باز بی توجهی به این موضوع موجب مرگ چند تن در پنجاه روز گذشته شده است.

وی از شهروندان خواست در زمان وقوع طوفان و رعد و برق از حضور در فضا‌های باز، زیر درختان و حضور در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بپرهیزند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان تاکید کرد: چنانچه شهروندان هنگام بروز رعد برق در داخل وسیله نقلیه هستند بهتر است خودرو را در یک مکان امن متوقف کرده و از آن خارج نشوند.

کارشناسان توصیه می کنند؛  بهتر است در این مواقع از منزل خارج نشوند و تا پایان نیافتن این وضعیت از تردد غیرضروری پرهیز، و از حضور در فضا‌های باز گردشی و تفریحی خودداری کنند.

دوری از مجاورت لوله‌ها و تیرک‌های فلزی، ساختمان‌های در حال ساخت، تابلو‌های مستقر در سطح شهر، تیر‌های برق و کابل‌های فشار قوی هم از نکات ایمنی مهمی است که شهروندان باید در مواقع بروز صاعقه به آن توجه کنند.

چنانچه در حال شنا کردن هستید باید به سرعت از داخل استخر خارج شوید همچنین توصیه می‌شود هنگام بروز رعد و برق استحمام نکنید.

استفاده نکردن از تلفن همراه و تلفن بی سیم هنگام وقوع رعد و برق، خارج کردن پریز وسایل برقی از برق، پناه نگرفتن در آلونک‌های با ظرفیت یک نفر، نزدیک نشدن به وسایل فلزی نیز مورد تاکید است.

به یاد داشته باشید به هیچ وجه هنگام بروز رعد و برق، روی زمین دراز نکشید بلکه به صورت چمباتمه قرار بگیرید و سر و گوش‌ها را با استفاده از دست محافظت کنید.

انتهای پیام/ ش

رعد و برق عصر دیروز یک کشته برجا گذاشت

 

برچسب ها: رعد و برق ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار