رعد و برق ۲ چوپان را مصدوم و ۷۹ گوسفند را تلف کرد

فرماندار مشگین شهر گفت: در اثر اصابت رعد و برق در روستای میرک شهرستان مشگین شهر ۲ چوپان مصدوم شده و ۷۹ راس گوسفند نیز تلف شدند.

شهرام محمدی، فرماندار مشگین شهر گفت: اصابت آذرخش در روستای میرک شهرستان مشگین شهر موجب مصدومیت ۲ چوپان و تلف شدن بیش از ۷۹ راس گوسفند در این روستا شد.
 
وی افزود: مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شده بودند راهی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) مشگین‌شهر شده و در این بیمارستان بستری شدند.
 
فرماندار مشگین شهر عنوان کرد: این حادثه در حالی رخ داد که گوسفندان در این منطقه کوهستانی در حال چرا بودند و از همین رو از روستاییان تقاضا می‌شود در زمان بارش نزولات آسمانی و رعد و برق و رگباری بودن آسمان از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
 
گفتنی است؛ پیش از این در برخی از اخبار و فضای مجازی تعداد گوشفندان تلف شده ۱۲۰ راس گفته شده بود که فرماندار مشگین شهر تعداد دقیق گوسفندان تلف شده را ۷۹ راس اعلام کرد.
 
هم چنین اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص تقویت و تداوم فعالیت سامانه بارشی در شهرستان‌های گرمی و انگوت و مناطق مرکزی و جنوبی استان از عصر دوشنبه ۲۱ خرداد تا عصر پنجشنبه ۲۴ خرداد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
 
بر این اساس، وزش تندباد‌های موقتی، رگبار باران همراه با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات، انتظار می‌رود.
 
اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری به‌منظور آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
این چوپونا رادیو ندارن اخبار رو گوش بدن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ای کاش به جای اون ۷۹ گوسفند زبون بسته اون دوتا چوپان آره