نماینده مجلس از جدیت اعضای هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا، برای جلوگیری از ترخیص کالای‌های مشابه تولیدات داخلی خبر داد.

 جدیت هیئت تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با کالا در حمایت از کالای ایرانیعزت الله یوسفیان مولا، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  فعالیت هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از روند مبارزه قاچاق کالا و ارز گفت: هفته گذشته اعضای این هیئت بازدیدهای خود را از بنادر مهم کشور جهت بررسی سازوکار اجرایی آنها  آغاز کردند.

وی افزود: این هیئت در اولین بازدید خود در هفته گذشته به بازرسی بندرشهید رجایی جهت ارزیابی نحوه ترخیص کالاهای وارداتی و ترانزیتی، روش‌های کنترلی، نظارتی و همچنین بررسی امکان قاچاق از مرزهای رسمی و گمرکی پرداختند.

یوسفیان مولا با اشاره به تأکید بر شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی،  تصریح کرد: هیئت مذکور در تلاش است تا با توجه به شعار امسال بیشترین دقت خود را  به بررسی واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل وجود دارد، معطوف کند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجازات‌های سنگینی برای واردکنندگان کالاهای مشابه تولیدات داخلی در طرح حمایت از کالای ایرانی عنوان شده است که بعد از بررسی بنادر و شناسایی این افراد اعمال خواهد شد.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی  در پایان گفت: این هیئت تا پایان خرداد ماه، اولین گزارش خود از بازدیدهایش را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

انتهای پیام/


اواخر خرداد؛ جمع‌بندی گزارش تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار