پیش­‌نویس آئین‌­نامه "هیئت حفظ کرامت چهره‌­های شاخص قرآنی" به تأیید رسید و نیز محل استقرار این هیئت، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تعیین شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه 40 شورای توسعه فرهنگی قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
پیش از دستور این جلسه به ادامه بررسی و تصویب پیش­نویس برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی اختصاص داشت که با توجه به ابتدای قسمت راهبردها و اقدامات ملی و پس از بحث و بررسی این پیش‌­نویس به تصویب رسید و مقرر شد تا برخی نکات و اشکالات مطروحه و نیز نگاشت نهادی آن اصلاح و بازنگری و به شورای عالی فضای مجازی ارسال شود.
 
دستور نخست جلسه 40 شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ ارائه و تصویب پیش‌نویس وظائف رئیس و دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع) بود که پس از بحث و بررسی مقرر شد نظر به گذشت بیش از دو سال از زمان تدوین این پیش‌نویس و برخی ضعف‌های موجود در آن پس از بررسی و نگارش مجدد در هیئت رسیدگی با قید فوریت در جلسات آتی شورا ارائه و بررسی شود.
 
دستور بعدی این جلسه بررسی و تصویب پیش­‌نویس آئین‌­نامه "هیئت حفظ کرامت چهره‌­های شاخص قرآنی" بود که کلیات و اصل پیش‌نویس به تأیید رسید و نیز محل استقرار این هیئت، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تعیین شد.
 
همچنین مقرر شد بازنگری در خصوص وظائف و اختیارات این هیئت توسط اعضای پنج‌گانه آن صورت پذیرفته و برای تصویب به جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شود.

 عضویت  وزارت آموزش و پرورش و  علوم در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی

دستور پایانی این جلسه ارائه و تصویب نهایی عضویت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی (پیشنهادی جلسه 44 مورخ 1‏/11‏/1396 کمیسیون و ارجاعی به شورا جهت تصویب نهایی) بود که عضویت این دو نهاد در کمیسیون مذکور به تصویب نهایی رسید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.