گروهی از نمایندگان آمریکا در پی تصویب طرحی هستند که بر اساس آن مالکیت رژیم صهیونیستی بر بنلدی‌های اشغالی جولان به رسمیت شناخته می‌شود.

طرح ۶ بخشی نمایندگان کنگره آمریکا/ بلندی‌های جولان به سوریه بازگردانده نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان٬ نمایندگان کنگره آمریکا در پی تصویب طرحی هستند که مالکیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان به رسمیت شناخته می‌‌شود.

بنا به گزارش وب‌سایت «اسرايیل هیوم»، گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی به سرپرستی «تد کروز» نماینده ایالت تگزاس٬ یک طرح شش بخشی آماده کرده‌اند که خواستار همکاری تجاری بین آمریکا و اسرائیل در بلندی‌های جولان شده‌است. بر اساس این طرح، بر ابقای شهرک‌های اسرائیلی «یهودا» و «سامریا» تاکید و عقب‌نشینی کامل اسرائیل از این منطقه «غیر واقع‌بینانه» خوانده شده است.

به نوشته «اسرائیل هیوم»٬ هفته گذشته نیز طرح دیگری از سوی «ران دسانتیس» سناتور جمهوری‌خواه از ایالات فلوریدا، ارائه شد اما نتوانست رأی لازم را از نمایندگان کسب کند.

طرح کنونی «تد کروز» شامل شش بخش زیر است:

انتقال منابع مالی به پروژه‌های مشترک آمریکا و اسرائیل در بلندی‌های جولان؛ گسترش توافق‌نامه‌های بین اسراییل و آمریکا مانند توافق تجارت آزاد بین واشنگتن و تل‌آویو؛ الصاق برچسب «ساخته اسراییل» به محصولاتی که در بلندی‌های جولان تولید می‌شوند؛ طرح‌ریزی سندی در کنگره که تأکید می‌کند بلندی‌های جولان به سوریه بازگردانده نمی‌شود؛ اعزام هیأتی از کنگره به بلندی‌های جولان؛ و آماده‌سازی سندی در کنگره که مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار