بر اساس گزارشی که فدراسیون بین المللی حقوق بشر منتشر کرد برخی بانک‌ها و شرکت‌های بیمه فرانسوی از شهرک سازی‌ها در فلسطین اشغالی حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس گزارشی که فدراسیون بین المللی حقوق بشر منتشر کرد برخی بانک‌ها و شرکت‌های بیمه فرانسوی با بانک‌ها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی که در زمینه حفظ و توسعه شهرک‌سازی فعالیت می‌کنند، همکاری دارند.

همانطور که در سال ۲۰۱۳ توسط هیئت تحقیق مستقل سازمان ملل متحد مشخص شده است، بانک‌های اسرائیلی نقش کلیدی در شهرک سازی دارند.

همچنین بر اساس بررسی نهاد‌های غیردولتی و صنفی فرانسوی از جمله انجمن همبستگی فرانسه فلسطین، ارتباط مالی میان شرکت‌های اسرائیلی و بانک‌های بی ان پی پاریبا، سوسیته ژنرال، کردیت اگریکول Crédit Agricole و چند بانک دیگر وجود دارد.

بر اساس این بررسی "هر یک از شرکت‌های فرانسوی دارای سهم‌های مختلف، به طور مستقیم یا غیر مستقیم، در بانک‌ها و یا شرکت‌های فعال در شهرک‌های اسرائیلی" هستند.

از سوی دیگر شرکت‌های مذکور به تامین مالی طرح‌هایی متهم هستند که مستقیما در شهرک سازی‌ها دخالت دارند.

در این گزارش آمده است دولت فرانسه با نادیده گرفتن نهاد‌های مالی فرانسوی مذکور، به طور غیر مستقیم از شهرک سازی اسراییل حمایت می‌کند. دولت باید این بانک‌ها و شرکت‌های بیمه را تحت فشار قرار دهد و از آن‌ها بخواهد به هرگونه حمایت از شهرک‌سازی خاتمه دهند.

شهرک سازی رژیم صهیونیستی که از ۵۰ سال پیش ادامه دارد از نظر جامعه بین المللی غیر قانونی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار