محققان در سراسر جهان موفق به طراحی اختراعات جدیدی شده اند که دریچه‌های جدیدی ازعلم و فناوری را در برابر افراد باز می‌کند.

از چتر هوشمندی که بازار اخبار هواشناسی را کساد کرده است تا کلاه هوشمندی که خواب را از سرتان می‌پراندبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات هر یک از دانشمندان در سراسر جهان سبب آسان شدن زندگی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

چتر هوشمند به بازار آمد

به تازگی محققان چتر هوشمندی را طراحی کرده‌اند که زمان دقیق بارندگی را به کاربر اطلاع می‌دهد؛ این چتر هوشمند با متصل شدن به تلفن همراه هنگام بارندگی قطعی هشدار می‌دهد و در این زمان شما متوجه می‌شوید که حتما باید با خود چتر داشته باشید همچنین در دسته چتر حسگر‌های هوشمندی قرار گرفته که امکان اندازه‌گیری رطوبت، دما، فشار و نور هوا را دارد؛ این چتر هوشمند 15 دقیقه قبل از بارندگی هشدار می‌دهد تا فرد چتر خود را بردارد.

چمدان هوشمند برای سهولت در سفر کردن طراحی شد

جمع کردن چمدان در مسافرت یکی از خسته‌کننده‌ترین کارهاست و به دلیل بزرگ بودن جای بسیاری را می‌گیرد اما به تازگی چمدان هوشمندی طراحی شده است که می‌توان آن را به راحتی تا کرد و در یک قفسه کوچک جای دارد همچنین این چمدان به یک جی‌پی‌اس متصل است که در هنگام دزدیده  یا گم شدن سریعا به تلفن همراه فرد هشدار می‌فرستد و این چمدان به سیستم رزرو هتل و نقشه مسافرت متصل می‌شود تا به کاربر خود کمک کند.

کلاه هوشمند برای کمک به کارگران طراحی شد

کار کردن زیاد خستگی بسیاری را به بار می‌آورد و همین موضوع سبب می‌شود تا عواقب جبران ناپذیری داشته باشد اما به تازگی محققان کلاه هوشمندی را طراحی کرده‌اند که با دریافت امواج مغزی به کارگر اطلاع می‌دهد خسته شده است و ادامه کار برای او خطرناک خواهد بود؛ این کلاه هوشمند قابلیت  دارد تا با تحلیل فعالیت مغزی رانندگان کامیون، آنها  را بیدار نگه دارد.

 این کلاه هوشمند وظیفه مدیریت کردن خستگی کارگران را دارد و اجازه نمی‌دهد افراد هنگام کار خوابشان ببرد برای مثال هنگامی که راننده یک کامیون بیش از اندازه خسته باشد این کلاه هشدار می‌دهد تا راننده خوابش نبرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار