مخترعان موفق به تولید وسایلی عجیب شده‌اند که برای کمک به زندگی افراد جهان اختراع شدند.

از موزهای پوشیدنی تا شلوارهای مسیریاب / موزهای خوردنی  که پوشیده می‌شوند و شلوارهایی که مسیریابی می‌کنند تولید شدندبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعاتی که مخترعان در سراسر جهان انجام می‌دهند سبب آسان‌تر شدن زندگی و همچنین باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات در سراسر جهان بپردازیم.

موزهای هوشمند برای کمک به دونده‌ها تولید شد

شرکت‌های صادرکننده میوه و سبزی در جهان برای اولین بار موفق به تولید  موز هوشمندی شده‌اند که از آن با عنوان محصول پوشیدنی و خوردنی یاد می‌شود؛ این موز به یک GPS متصل است و برای دوندگان مسابقه بسیار کارآمد عمل می‌کند، همچنین با LED که بر روی این موز نصب می‌شود زمان و مسافت طی شده به دونده اعلام می‌شود؛ این موز می‌تواند ضربان قلب دونده را بر روی چراغ‌های LED که بر روی آن نصب شده نشان دهد.

همچنین تشویق‌هایی را که مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی از دونده می‌کنند به اطلاع او می‌رساند.

کارایی این موز هوشمند به این صورت است که از طریق یک سیم به دونده وصل می‌شود و هنگامی که دونده به خط پایان رسید به او اعلام می‌کند و  دونده می‌تواند با خیال راحت پس از اتمام مسابقه موز خود را بخورد.

قلم‌های نوین برای کمک به بیماران

بیمارانی که مبتلا به پارکینسون هستند، هنگام نوشتن کنترلی بر خود ندارند زیرا دست آن‌ها بیش از حد می‌لرزد اما به تازگی قلم هوشمندی تولید شده است که مشکلات بیماران پارکینسون هنگام نوشتن را برطرف می‌کند این قلم کاری می‌کند تا لرزش دست کاربران گرفته شود و آن‌ها بتوانند به راحتی بنویسند.

شلوارهایی که جایگزین تلفن‌های همراه می‌شوند

GPS نقش بسیار زیادی در جوامع امروزی دارد، از این وسیله برای پیدا کردن جهت‌های مناسب استفاده می‌شود، اغلب GPS هایی که همه ما با آن آشنا هستیم در تلفن‌های همراه کار گذاری شده بودند اما به تازگی شلوارهای هوشمندی که مجهز به GPS هستند، تولید شده‌اند.

در این روش الکترودهایی بر روی عضلات پای کاربران قرار می‌گیرد و سیگنا‌ل‌های ضعیفی به الکترودها فرستاده می‌شود که سبب می‌شود پای کاربران به سمت چپ یا راست کشیده شود البته در کنار این روش GPS تلفن همراه هم به مسیریابی کمک می‌کند.

در روش‌های قدیمی کاربران به دلیل آن که توجهی به اطراف خود نداشتند و تنها تلفن همراهشان را می‌دیدند کمی به مشکل برمیخوردند اما این روش کار افراد را آسان کرده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.