مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از کاهش ۱۱ درصدی بارندگی و بارش۴۳۰ میلی متری هشت ماه نخست سال آبی در مازندران خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران به کاهش ۱۱ درصدی بارندگی در مقایسه با دوره شاخص طی هشت ماه نخست سال آبی در مازندران اشاره کرد و گفت: در این مدت ۴۳۰ میلی متر بارندگی داشتیم.

وی با بیان اینکه آب‌دهی رودخانه‌ها نسبت به دوره شاخص ۵۱ درصد و نسبت به پارسال ۴۴ درصد کاهش دارد، افزود: در فصل زراعی کاهش آب دهی رودخانه‌ها ۶۲ درصد نسبت به دوره شاخص ۵۰ ساله و ۵۹ درصد نسبت به پارسال کاهش دارد.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز با اشاره به بارش نرمال خرداد ماه در استان با وجود تقویت سیستم‌های جنوبی، وضعیت بارشی تیر و مرداد در استان را کمتر از حد نرمال و احتمال وقوع بارش‌های ناگهانی را در این مدت پیش‌بینی کرد.

وی به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای میانگین دمایی در حد نرمال دو ماه آینده و افت و خیز‌های دمایی به‌صورت مقطعی و کوتاه‌ مدت اشاره کرد و گفت: بر این اساس، تابستان امسال دما در مازندران یک تا ۲ درجه پایین‌تر ازحد نرمال خواهد بود.
انتهای پیام/آ

پیش‌بینی کاهش بارندگی دو ماه آینده در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار