اولین پاداشی که خداوند به مومنان می‌دهند آن است که آن‌ها را به هیچ کسی بی نیاز نمی‌کنند.

اولین پاداشی که خداوند به مومن می‌دهد، چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛مومن در وجودش به هیچ چیزی احساس نیاز نمی‌کنداولین پاداشی که خداوند به مومن میدهد آن است که او را به هیچ کسی بی نیاز نمی‌کند.

اولین پاداشی که خداوند به مومن می‌دهند آن است که او را به هیچ کسی بی نیاز نمیکند و در وجود خود به هیچ چیزی احساس نیاز نمی‌کند؛ مثال بارز این صفت را باید در زمان حکومت امام علی (ع) بیان کرد.

امام علی (ع) در حالی که رئیس جمهور یک کشور بزرگ اسلامی بودند، پس از نماز مغرب و عشا از بازار کوفه میگذشتند که یک مرد قصاب گوشت باقی مانده خود از روز را به امام تعارف کرد، ولی امام فرمودند: هزینه خرید گوشت را ندارم؛ سپس آن مرد به امام عرض کرد میتواند به ایشان نسیه بدهد، امام فرمودند: اگر از تو نسیه بگیرم هر زمانی که از روبه روی تو عبور می‌کنم، به خاطر شکم خود باید از تو خجالت بکشم، زیرا پول عوض را ندارم.


بیشتر بخوانید:پاداش عزاداري در مصائب اهل بيت(ع) 



امام به آن مرد قصاب فرمودند: من با شکم خود رفیقتر از تو هستم و او به قول این که هر زمانی که پول داشتم گوشت میخورم، دلخوش است، ولی هیچ گاه نمی‌توانم به تو چنین قولی بدهم!

منبع:جهان نیوز

انتهای پیام/

اولین پاداشی که خداوند به مومنان می دهند چیست؟

برچسب ها: ائمه اطهار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
خدا رو شکر وجود چنین امام هایی و حفظ چنین سخنانی باعث شده عزت خودمون و روش زندگی درست رو یاد بگیریم. اینها همش مهارتهای زندگی هست