معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هفته گذشت خبرهای متعدد و تلخی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هفته گذشت خبرهای متعدد و تلخی را پشت سر گذاشت که در این بسته خبری به برسی آنها می‌پردازیم.

هفته گذشته علی‌مرتضی بی‌رنگ، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خوانگ مدیر پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در شانگ‌های کشور چین در راستای افزایش تعاملات دانش بنیان میان دو کشور  و راه اندازی مرکز تجاری و پاویون ملی ایران در چین با یکدیگر ملاقات کردند.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی در گذشت

هفته ای که گذشته معاونت علمی در کنار دیگر اخبار خود خبر تلخی را پشت سر گذاشت و آن هم این بود که  محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اثر عارضه قلبی درگذشت

پیام تسلیت ستاری در پی درگذشت معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی

در پی درگذشت شیخ زین الدین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس  جمهور  پیام تسلیتی را صادر کرد.

تامین نیاز‌های فضایی کشور لازمه تحقق الزامات سند جامع هوافضا

منوچهر منطقی، رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مهمترین اولویت مرکز در سال جاری، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف مرکز در سال جاری، تحقق الزامات سند جامع توسعه هوافضا است که این سند جامع و کامل است و نیاز‌های فضایی کشور را به نحو مطلوبی تامین می‌کند.

بازدید ستاری از نخستین مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از نخستین مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان بازدید کرد ؛ مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان در طراحی و انجام مراحل تحقیق و توسعه محصولات مبتنی بر پزشکی بازساختی از محصول به بازار دارویی تمرکز دارد؛  همچنین در واحد کنترل کیفی این مرکز با رعایت استاندارد‌های بین المللی برای انجام آزمایش‌های نظارت بر تولید محصولات سلولی تاکید شده است.

کشور ما در زمینه تولید داروهای مورد نیاز داخل از ظرفیت بالایی  برخوردار است و شرکت دانش بنیان سهم بالایی در کسب بازارهای هدف داخلی و حتی بین‌المللی دارند.

بازار دارو روسیه و اروپا در اختیار شرکت‌های دانش بنیان ایرانی است

معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به اینکه امروز تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دارو بازارهای روسیه و حتی کشورهای اروپایی‌ را گرفته‌اند، افزود: عمده اقلام داروهای مورد نیاز کشور به وسیله شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود و همین مسئله باعث صرفه‌جویی ارزی زیادی می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.