خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:روزگاری دشمن بر این ملت تحمیل می‌کرد که فقط سه سانترفیوژ داشته باشید و برخی افراد نیز در جلسات تصمیم گیری می‌گفتند می‌ترسیم جنگ شود که با زیرکی و دوراندیشی رهبری 19 به هزار سانتریفیوژ رسیدیم.

امیدواریم رژیم صهیونیستی زودتر از 25 سال آینده نابود شودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت اظهار کرد: این عبادتی که امروز شما درخیابان ها سراسر کشور به ویژه در تهران به نمایش گذاشتید، عبادتی سیاسی بود،که جایگاه والا و شایسته‌ای دارد،لذا می توان پنج عنوان قرآنی و روایی را برای این حرکت مقدس برشمرد.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: عنوان اول مربوط به گام دشمن ستیزی است؛ این راهپیمایی اقدامی بود که دشمنان شما را به خشم آورد و قرآن این را عبادت می داند؛ به طوریکه در آیه 120 سوره توبه به آن اشاره شده است. گامهایی که شما امروز در خیابان ها برداشتید و با شکوه هر چه تمام تر علیه ظالمان عصر شعار دادید، مصداق عمل صالح مانند نماز و روزه و حج خانه خداست.

جهاد فقط رنگ نظامی و میدان جنگ ندارد

وی افزود:دومین عنوان قرآنی که می توان برای راهپیمایی امروز شما نام برد مربوط به مسئله بیعت است؛ قرآن کریم بیعت با نبی اکرم را بیعت با خدا می داند و در سوره فتح آیه ده نیز به آن اشاره شده است، زیرا بیعت با پیامبر را مورد رضای خداوند می‌داند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه بیعت با نبی اکرم اختصاصی به زمان پیامبر ندارد و امروزه نیز بیعت با آرمان های رسول خدا همچنان پابرجا است، اضافه کرد:در روایتی آمده، پیامبر فرموده است قبل از اسلام در یک پیمانی شرکت کردم که اگر امروز هم مرا به آن دعوت می کردند باز هم در آن شرکت می کردم، زیرا آن پیمان ظلم ستیزی بود.بنابراین شما هم امروز پیمان ظلم ستیزی با پیامبر اکرم بسته اید.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: سومین عنوان برای حرکت امروز شما جهاد است؛ جهاد فقط رنگ نظامی و میدان جنگ ندارد هر تلاش در راه خدا نامش جهاد است.

آیت الله خاتمی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم با این مضمون که مومن هم در جبهه جنگ می جنگد و هم با زبان خود مبارزه می کند، تاکید کرد: تردید نکنید مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شما جنگ با هر دو اینها بود، زیرا شما جهاد با زبان کردید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: آرزوی نتانیاهو و ترامپ این است که یک روزی این شعارها در جامعه ما سر داده نشود، اما من به ترامپ و نتانیاهو می گویم تا زمانیکه این خوی استکباری در شما وجود دارد به یاری خداوند طنین مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل افزوده خواهد شد.

وی اظهار کرد:چهارمین موردی که باید نسبت به حرکت امروز شما به آن اشاره کرد، مصداق خشم برای خدا است. در900 شهر کشور با زبان روزه راهپیمایی کردید تا بگویید ما به شدت خشمگین هستیم زیرا یک ملت هفتاد سال است که آواره است و زیر بی رحمانه ترین ظلم ها قرار دارد و غارت می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: تولی و تبری پنجمین موردی است که باید به آن اشاره کنیم. از قدیم به ما گفته اند این دو موضوع جز فروع دین است، اما بزرگان می گویند این دو به اصل دین گره خورده اند،زیرا دوست داشتن اولیای خدا و دشمن داشتن دشمنان خدا در متن دین آمده است.

امروز چه دشمنی ذلیل تر و زبون تر از نتانیاهو وجود دارد

آیت الله خاتمی همچنین با بیان روایتی از امام صادق(ع) که در آن به موضوع تولی و تبری اشاره شده بود،ادامه داد: امروز چه دشمنی برای اسلام دشمن تر از ترامپ پیدا می شود آنها خودشان را نه علیه ایران بلکه علیه اسلام آماده می‌کنند،امروز چه دشمنی ذلیل تر و زبون تر از نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وجود دارد، شما در این راهپیمایی با شکوه ابراز تنفر و برائت کردید.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:سلام و درود رضوان خدا به امام عظیم الشان که این راه پیش روی ملت ما گذاشت امام عزیری که از آغاز مبارزه همراه با مبارزه با رژیم سیاه پهلوی مبارزه با صهیونیست ها را نیز در دستور کار خود قرار داد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خدمت بسیار بزرگی به آرمان قدس شریف کرد.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: توطئه دشمنان این بود ظلمی که در حق مردم فلسطین می رود فراموش شود و یا حداکثر یک مسئله عربی تلقی شود، اما با اعلام روز جهانی قدس جلوی این توطئه گرفته شد. انقلاب بزرگی که امام به راه انداخت، رژیم صهیونیستی را مهار کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: شعار غاصبان صهیونیستی از نیل تا فرات بود و اگر قدرتمندتر می شدند حرمین شریفین را نیز اشغال می کردند، اما امروز رژیم صهیونیستی به آنچنان ذلتی افتاده است که بنا بر مثل معروف کلاهش را محکم می‌گیرد که باد نبرد.

وی ادامه داد:نخست ورزیر رژیم صهیونیستی مانند گداهای سیاسی اروپا دوره گردی می‌کند و در مصاحبه اش اعلام کرده لااقل در لندن نگذارید که شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند؛ این یعنی اوج ذلت.

آیت الله خاتمی گفت:سلام و درود بر امام (ره) که جلوی دشمن این چنینی ایستاد و راه سیادت و سعادت پیشروی ملت گذاشت.

وی با بیان اینکه خودم و شما را به تقوای الهی دعوت می کنم اضافه کرد: امید وارم قبل ازبیست و پنج سالی که مقام معظم رهبری فرمودند ما شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: این‌ها باید بدانند که این مسابقه، مسابقه سقوط آنها است و به یاری خداوند ملت‌های خودشان آنها را به ذلت خواهند کشاند.

آیت الله خاتمی افزود: در هنگامه کارزاری که امروز انقلاب بزرگ اسلامی ما با دنیای کفر و استکبار دارد این نظام، نظام علوی است و در مورد انقلاب اسلامی ما صدق می‌کند. در نتیجه در هنگامه این‌چنینی وحدت یک ضرورت است. ما عناصر وحدت در جامعه‌مان بسیار داریم.

پای اقتدار موشکی ایستاده‌ایم

وی با بیان اینکه  سه عنصر وحدت در جامعه ما شامل ولایت فقیه ؛نفرت از رژیم صهیونیستی و اقتدار موشکی است،ادامه داد: الحمدلله همه مردم ما با هر سلیقه‌ای که دارند فرمایشات و رهنمودهای ولایت را فصل‌الخطاب می‌دانند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره با اینکه در این کشور یک نفر نیست که از رژیم منحوس صهیونیستی تجلیل کند،افزود: همه گروه‌ها و سلیقه‌ها در این جهت که اسرائیل باید از بین برود و رژیم صهیونیستی محو بشود، متفق‌القول هستند.

وی ادامه داد:نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی  احمقانه  از مردم ایران به عنوان دوست یاد کرده،در حالیکه این مردم او را دشمن می‌دانند و با افتخار می‌گویند مرگ بر اسرائیل.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: اقتدار موشکی ما سومین محور وحدت ما است،به طوریکه مقام معظم رهبری و همه مسئولان، یکصدا می‌گویند ما پای اقتدار موشکی ایستاده‌ایم و هرچقدر بخواهیم موشک تولید می‌کنیم و هرچقدر که بخواهیم بر برد آنها می‌افزاییم و برگ برنده ما این است.

وی ادامه داد: شکستن بن‌بست‌ها از خصوصیات یک رهبر شایسته است، ولایت فقیهی که مردم‌مان پذیرفته‌اند در طول این 40 سال بن‌بست‌شکنی‌ها کرده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اضافه کرد: جنگ در همه کشورها بحران‌ساز است، اما 8 سال این کشور در جنگ بود و  یک روز هم ملت ایران به برکت رهبری امام خمینی بحران ندید.

آیت الله خاتمی گفت:  روزگاری دشمنان اجازه نمی‌دادند سه سانتریفیوژ داشته باشیم، و در برخی از جلسات تصمیم‌گیری  بودند افرادی که می‌گفتند ما می‌ترسیم جنگ بشود، اما این رهبر زیرک و دوراندیش ما گفت تولید کنید.

وی با بیان اینکه با دستور رهبری به  19 هزار سانتریفیوژ رسیدیم ،گفت:کار به جایی رسید که دشمنان خودشان پذیرفتند 6000 سانتریفیوژ داشته باشیم و 12 هزار کیلو اورانیوم غنی‌شده بدست بیاوریم؛ این یعنی بن‌بست‌شکنی.

دشمنان می‌خواستند یک برجام معیوب را بر ما تحمیل کنند

وی افزود: در همین قضایای اخیر که آمریکا و اروپا تقسیم کار کردند، دشمنان می‌خواستند یک برجام معیوب را بر ما تحمیل کنند، هم تحریم‌ها را تحمل کنیم و هم از فعالیت‌های هسته‌ای دست برداریم. این خواب، خواب آشفته‌ای بود. در حالیکه نماد اقتدار ما سه عنصر اقتدار موشکی، نفوذ منطقه‌ای و فناوری هسته‌ای است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اضافه کرد: فعالیت هسته‌ای تنها کاربرد نظامی ندارد؛ ما با کاربرد نظامی آن مخالفیم، فقه ما نیز با آن مخالف است و ترس نداریم و در روایات معتبر آمده سلاح کشتار جمعی نداشته باشیم.اما کاربرد فعالیت‌های هسته‌ای در انرژی غوغا است.

خاتمی ادامه داد: انرژی‌های فسیلی رو به اتمام است و  آینده از آن انرژی هسته‌ای است.

شعار ما می‌توانیم شعار عزت و غیرت ماست

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مسئولان هسته‌ای از فردا به سرعت آمادگی خود را برای رسیدن به 190 هزار سو در چارچوب برجام فراهم بیاورند و مقدمات اجرای آن را از همین فردا شروع کنند. از مسئولان بابت رسیدگی به این موضوع تشکر می‌کنیم.

خاتمی ادامه داد: خدا را برای داشتن چنین رهبر زیرک و دوراندیشی شاکر هستیم که رهنمودهای فراوانی را داشتند، به خصوص در سخنرانی‌شان در مرقد امام راهبردهایی را در اختیار همه قرار دادند، به طوری که باید رسانه‌ها به آن بپردازند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: شعار ما می‌توانیم شعار عزت و غیرت ماست؛ شعار قرآنی است. ایجاد یأس و ناامیدی از ناحیه هرکس که باشد کار دشمن است، در این چهل سال گردنه‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و با یاری خداوند نیز با عظمت عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
ایران باید از برجام بیرون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
خدا شیطان بزرگ آمریکا را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
لعنت ب ترامپ که ما رو از همه چی عقب انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
کاش زودتر اینکارو میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
خدا کنه قدرت مون به قبل از برجام برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
درود بر شما
Germany
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
برجام برای ما فایده ای نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۱:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
با ارزوی پیشرفت روز افزون ایران
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۷:۵۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
درود بر شما آقای خاتمی
آمریکا و اروپا در قصه ی خروج آمریکا از برجام،تقسیم کار کردند تا آمریکا منافع ایران را با خروج از برجام پای مال کند و اروپا هم با وعده و اعلام پایبندی به برجام ،ما را در برجام معیوب و تعهدات هسته ای نگه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
کاش از اول اینکارو میکردیم و به آمریکا رو نمیدادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
به کوری چشم دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
امنیت ما در سایه قدرت ماست.
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
عجب!!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
به امید فعالیت های بیشتر در هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
آفرین به درایت رهبری
آخرین اخبار