مردم استان بوشهر در روز جهانی قدس بار دیگر حضوری گسترده و پرشور در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین داشتند و حماسه دیگری را در تاریخ ثبت کردند.

فریاد «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» در بوشهر طنین انداز شد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، در حالیکه استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری برخی کشور‌های عرب منطقه در سال‌های اخیر با خلق سناریو‌های مختلف در خاورمیانه در تلاش برای به فراموشی سپردن قدس به عنوان قبله نخست مسلمانان بودند، اما شکست همه توطئه‌های آن‌ها عزم و اراده مسلمانان و آزادیخواهان جهان را برای حمایت از فلسطینیان در زمینه بازگشت به سرزمین خود بیشتر کرده است.

دشمنان اسلام با ایجاد داعش و دیگر گروه‌های تکفیری، عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی و طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس به عنوان پایتخت این رژیم در تلاش بودند تا افکار عمومی جهان بویژه مسلمانان برای همیشه مساله قدس و فلسطین را به فراموشی بسپارند، اما تلاش جبهه مقاومت در نابودی گروه‌های تکفیری و راهپیمایی بازگشت به فلسطین همه این توطئه‌ها را خنثی کرد.

راهپیمایی بازگشت به فلسطین که به مدت چند هفته در سرزمین‌های اشغالی و مرز میان فلسطینان و اشغالگران صهیونیستی ادامه داشت ۱۵۰ شهید و بیش از ۱۶ هزار زخمی برجا گذاشت و باعث شد تا افکار عمومی جهان بیشتر متوجه جنایت‌های این رژیم و حامیان آن بویژه آمریکا شود.

مردم روزه دار بوشهر همگام و هم صدا با مسلمانان جهان در هوای گرم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور حماسی خود در راهپیمایی و شعار‌های مرگ بر آمریکا، اسرائیل غاصب و وهابی فریاد آزادی قدس سردادند.

راهپیمایان روز جهانی قدس در بوشهر که بیشتر آن‌ها جوانان و نوجوانان بودند، با سردادن شعار‌های ' با اتحاد ملت فلسطین آزاد گردد قبله مسلمین'، ' این آخرین پیام است، سپاه اسلام ما آماده جهاد است'، ' فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است'، ' فرموده خمینی و خامنه‌ای چنین است، حمایت از فلسطین تکلیف مسلمین است' و ' امروز روز جنبش و قیام است، روز نجات قبله اسلام است' خواهان آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین شدند.

شماری از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر اعلام کردند: امروز آمده ایم بگوئیم ملت فلسطین تنها نیست و قدس قبله نخست و متعلق به همه مسلمانان عالم است.

آنان افزودند: آمده ایم همراه و هم صدا با دیگر مسلمانان در روز قدس به عنوان رستاخیز جهانی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل و استکبار سردهیم.

به اعتقاد شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر، امروز میعادگاه نماز جمعه به تریبون جهانی حمایت از فلسطین مقاوم و در محاصره رژیم صهیونیستی تبدیل می‌شود.

آنان می‌گویند: روز جهانی قدس تنها مختص قدس نیست بلکه روز حیات اسلام است و باید به همه ابرقدرت‌ها نسبت به تعدی به اسلام هشدار داد.

یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس درحالی که با ویلچیر در کنار سایر مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می‌داد گفت: مردم امروز با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و حمایت از ملت مظلوم فلسطین دراین اجتماع حماسی حضور یافته اند.

یکی دیگر از شهروندان بوشهری گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس بیانگر این است که این روزمهم برخلاف میل دشمن فراموش نشدنی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت:مردم روزه دار و خداجوی این استان همزمان با دیگر مسلمانان و آزادیخواهان جهان در ۳۳ شهر و روستای این استان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

نصرالله شفیعی افزود: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از یادگار‌های امام راحل است که هر سال با شور و شکوه خاصی در حمایت از قدس شریف در دنیا برگزار می‌شود و ثابت می‌کند مساله فلسطین مربوط به همه مسلمانان است و رژیم صهیونیستی باید از این سرزمین خارج شود.

وی اضافه کرد: روز جهانی قدس نماد اتحاد اقشار، سلایق و دیدگاه‌های سیاسی مختلف است که با همراهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: گذر زمان نه تنها باعث فراموشی این روز جهانی نشده است بلکه راهپیمایی این روز هر سال بهتر از سال پیش برگزار می‌شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی مایه امیدواری ملت‌های مظلوم و یاس دشمنان اسلام است گفت: این حضور سبب ناامیدی جبهه استکبار و امیدواری مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مردم استان بوشهر در همه صحنه‌های ولایت‌مداری حضوری فعال دارند تصریح کرد: مردم استان بوشهر با این حضور یک بار دیگر برگ زرینی بر افتخارات خود افزودند.

راهپیمایی روز قدس در شهر بوشهر ساعت ۱۱ از محل پل پور درویش تا جایگاه نماز جمعه این شهر برگزار شد.

براساس گزارش‌های دریافتی همچنین راهپیمایی روز قدس در ۳۳ شهر استان بوشهر برگزار شده است. و همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس در برخی نقاط استان بوشهر مانند گناوه، اهرم، دیر و عسلویه به علت گرمای هوا پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد.

انتهای پیام/م

 استان بوشهر رنگ حماسه گرفت

برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.