حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه گفت:این امرخداوند است مسلمانان در مقابل دشمنان با وجود قدرت دشمنان هیچ‌وقت شکست نمی‌خورند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه  در خطبه اول  نماز جمعه این هفته  گفت:حضرت علی (ع) در مقابل دشمنان سرسخت و شجاع بودند ولی روح ایشان بسیار لطیف بود که این لطافت در رفتار ایشان نیز جلوه می‌کرد.

وی افزود: حضرت علی (ع) در اداره مملکت اسلامی مدیریت بسیاری داشتند و ایشان عادل و بزرگوار بودند و در مقابل ضعفا و ایتام بسیار مهربان بودند.

امام جمعه ارومیه یاد آورشد:دشمنان حضرت علی ۶۰ سال با ایشان دشمنی را نشان دادند و در همه مواقع در خصوص ایشان دروغ گفتند تا بتوانند مقام ایشان را کمرنگ‌تر کنند و ایشان با داشتن قدرت، مظلوم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ارومیه تصریح کرد:ملت ایران ندای مقام معظم رهبری در روز قدس را لبیک گفتند، که از مردم همیشه در صحنه تشکر می‌کنم.

وی اظهار داشت: مبارزه با ظالم دستور خداوند بوده و وظیفه هر مسلمانی است که به مظلوم کمک کند تا از شر ظالم رها یابد و کسی که ندا مظلوم را بشنود و به یاری او نرود مسلمان نیست و این امر وظیفه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد:مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) فرموده‌اند که امام راحل همیشه به مردم و مسئولین تأکید کردند با هم دلی با یکدیگر برای حمایت مظلومین تلاش کنند.

 حجه الاسلام  والمسلمین قریشی گفت: امام خمینی (ره) در مواقع اضطراری و دشوار هیجان‌زده عمل نمی‌کردند و با اولویت‌ها عمل می‌کردند و هیچ موقع به دشمن اعتماد نمی‌کردند و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند و تسلیم نمی‌شدند.

امام جمعه ارومیه یادآور شد:این امر خداوند است مسلمانان در مقابل دشمنان باوجود قدرت دشمنان هیچ‌وقت شکست نمی‌خورند که امام خمینی و مقام معظم رهبری به این اعتقاد داشتند.

وی اذعان کرد:یکی از این نمونه‌ها، تکفیری‌های داعشی بودند که تمام جهان در پشت آن‌ها بود و از آن‌ها حمایت می‌کرد در مقابل مسلمانان شکست خورد.

انتهای پیام/ح

خطبه های نمازجمعه ارومیه

 

برچسب ها: نماز جمعه ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.