مردم شهرستان کازرون با وجود فتنه گری و سوء استفاده دشمن در تحولات اخیر این شهرستان یکصدا و یکپارچه در روز قدس به میدان آمده و پایبندی خود به ارزش‌های انقلاب اسلامی را نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ راهپیمایی مردم شهرستان کازرون در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همگام با مردم سایر نقاط کشور و جهان اسلام نشاندهنده وحدت، انسجام و تجدید بیعت آن‌ها با امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا بود.

راهپیمایی از میدان شهدا آغاز شد و مردم پس از عبور از خیابان ابوذر به سمت ستاد نماز جمعه راهپیمایی کردند و شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

با وجود اینکه برخی فراخوان‌ها مبنی بر شعار دادن افراد در ارتباط با تحولات شهرستان کازرون بود، اما مردم با بصیرت و هوشیار این شهرستان، از شعار‌های متفرقه خودداری کردند و با ملت ایران یکصدا شده و شعار آزادی قدس را خواستار شدند.

یک نفر از شرکت کنندگان در راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: از آن جا که امروز روز قدس است با حضور در راهپیمایی حمله رژیم صهیونیستی به قدس را محکوم می‌کنیم.

هوای گرم و روزه داری مانع وحدت و حضور گسترده مردم کازرون در راهپیمایی نشد

یکی دیگر از شرکت کنندگان در راهپیمایی نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به اینکه حضور مردم نشان از وحدت و انسجام آن‌ها است، تصریح کرد: کسانی که بین افراد تفرقه می‌اندازند را محکوم می‌کنیم.

یک نفر از راهپیمایان نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حضور گسترده مردم در راهپیمایی و در شرایط هوای گرم و روزه داری را گواهی بر پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون در جمع راهپیمایان و نمازگزاران در مصلای نمازجمعه نیز گفت: روز قدس، روز اسلام و نمایش وحدت اسلامی است.

هوای گرم و روزه داری مانع وحدت و حضور گسترده مردم کازرون در راهپیمایی نشد

وی ادامه داد: حضور گسترده و منسجم مردم روزه دار با وجود هوای گرم نشان از بصیرت آن ها است.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: امنیت کشور ما با مساله قدس گره خورده است و امام راحل فرمودند: روز قدس فقط روز فلسطین نیست روز اسلام و حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام خرسند اضافه کرد: دست افرادی که به دنبال خدمت و تقویت آرامش در شهرستان هستند می‌فشارم و با آن‌ها همکاری می‌کنم تا مشکلات حل شود.

وی افزود: دشمن تلاش دارد از مطالبات مردمی، سوء استفاده کند، انتظار می‌رود مسئولان قبل از تبدیل مطالبات به بحران و اعتراض مردم، برای حل آن‌ها تدبیر کنند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه حساب مردم کازرون با اراذل اوباش و ضد انقلاب جدا است، افزود: مسائل و مشکلات توسط مردم، معتمدان محل و بزرگان حل شد و آرامش به شهرستان برگشت.

حجت الاسلام خرسند بیان کرد: لازم است قدر این آرامش و فرصت را بدانیم و توجه داشته باشیم که دشمن به دنبال ورود از هر روزنه‌ای برای آسیب به کشور است.

هوای گرم و روزه داری مانع وحدت و حضور گسترده مردم کازرون در راهپیمایی نشد

مردم کازرون با حضور حماسی و گسترده خود در راهپیمایی روز قدس از سوء استفاده دشمن از مطالبات مردمی جلوگیری کردند و با تجدید بیعت با امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا پایبندی خود به ارزش‌های انقلاب اسلامی را نشان دادند.

از اوایل سال گذشته، زمانی که طرح پیشنهادی تفکیک شهرستان کازرون و ایجاد شهرستان جدید به نام کوه چنار با ۲ بخش کوهمره و چنارشاهیجان مطرح شد، موجب اعتراضاتی در این شهرستان شد.

اگرچه تجمعات، در ۲ ماه فروردین و اردیبهشت به اوج خود رسید، اما با آرامش صورت گرفت و مردم و نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی رفتار بسیار مناسبی داشته و کوچکترین درگیری و اتفاقی در این شهرستان رخ نداد، تا اینکه فراخوان تجمعی در برخی از گروه‌های تلگرامی دست به دست شد. با این فراخوان و تجمعی که چهارشنبه شب یعنی ۲۶ اردیبهشت در مقابل مقر پلیس صورت گرفت درگیری‌هایی رخ داد و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان و افرادی از نیروی انتظامی شد.

هوای گرم و روزه داری مانع وحدت و حضور گسترده مردم کازرون در راهپیمایی نشد

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز و جنوب غربی فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ن

راهپیمایی مردم کازرون در روز قدس

برچسب ها: قدس 97 ، رمضان 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.