آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نمایشنامه‌نویسی در گیلان ۳۱ تیرماه اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۳۱ تیر ماه آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی گیلان، بزرگداشت استاد یوسف فخرایی است.

وی افزود: نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی گیلان «بزرگداشت استاد یوسف فخرایی» با هدف ارج نهادن به آموزش هنر، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان، ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه‌نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها در سراسر استان برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد:این جشنواره دارای موضوعی آزاد است، اما مضامینی همچون فرهنگ و سنن ایران اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر، بنیان خانواده، تأثیرات مدرنیسم در اولویت هستند.

قاسم مصفا گفت: شرکت‌کنندگان در جشنواره، حتماً باید هنرجوی یکی از آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشند و می‌توانند حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: در این جشنواره اقتباس از داستان‌ها و رمان‌ها بلامانع است، اما باید نام داستان یا رمانی که از آن اقباس صورت گرفته است در ابتدای نمایش‌نامه معرفی شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، دسته‌بندی شده و توسط هیئت داوران ١٠ کاندید و در نهایت ٣ منتخب برگزیده معرفی خواهند شد، که به رتبه اول جشنواره دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ ۸ میلیون ریال، رتبه دوم دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ ۵ میلیون ریال، رتبه سوم دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ ۳ میلیون ریال، اهدا می‌شود.

قاسم مصفا با اشاره به اینکه همچنین از ۵ هنرمند شرکت‌کننده با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ یک میلیون ریال تقدیر خواهد شد تصریح کرد: زمان اعلام منتخبان پایان مردادماه است و از برگزیدگان در آئین اختتامیه که ۷ شهریور ماه برگزار می‌شود، تقدیر می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

۳۱ تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نمایشنامه‌نویسی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.