مردم نیک اندیش فارس در لیالی قدر با اهدای ۲ هزار و ۱۹۲ واحد خون به همنوعان خود کمک کردند.

سروش مسئول روابط عمومی انتقال خون استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در شب‌های پرفیض قدر سه هزار و ۱۳۹ نفر از مردم استان برای اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: از این تعداد مراجعه کننده، دو هزار و ۱۹۲ نفر دارای شرایط اهدای خون بودند که بیش از ۲ هزار سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی با اعلام این که در ماه مبارک رمضان واحد‌های سیار و ثابت آماده دریافت خون هستند، افزود: استان فارس با دارا بودن بیماران تالاسمی، سرطانی و انجام عمل‌های جراحی پیوند اعضا، پرمصرف‌ترین استان از نظر فراورده‌های خونی است.

سروش بیان کرد: مرکز انتقال خون قوامی واقع در خیابان قصرالدشت – آسیاب قوامی- همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۳ و در روز‌های تعطیل این مرکز از ساعت ۸ تا ۱۹ آماده خونگیری از اهداکنندگاناست.

وی تصریح کرد: همچنین مرکز اهدای خون نمازی واقع در میدان نمازی همه روزه به جز روز‌های تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه مهیای خونگیری از افراد در ماه مبارک رمضان است.

مسئول روابط عمومی انتقال خون استان فارس ادامه داد: ساعات خونگیری اهداکنندگان خون در شهرستان‌های کازرون، مرودشت و گراش در روز‌های غیرتعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر انجام می‌شود.

وی گفت: در شهر‌های جهرم و لار علاوه بر ساعات کاری صبح بعد از افطار از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه آماده خونگیری از اهداکنندگان روزه دار است.

سروش اضافه کرد: شهرستان فسا در روز‌های غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۱۸ به صورت یکسره آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

وی افزود: شهرستان داراب علاوه بر ساعات کاری صبح از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه آماده خونگیری است.

مسئول روابط عمومی انتقال خون استان فارس تصریح کرد: شهرستان آباده نیز در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و در شب‌های لیالی قدر از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۴ آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

سروش اظهار داشت: با توجه به خدمات درمانی که در شهر شیراز و استان فارس ارائه می‌شود و نیاز خونی این مراکز از اهداکنندگان تقاضا می‌شود به صورت مستمر برای اهدای خون به مراکز استان مراجعه کنند

پذیرش اهدا کنندگان خون در تمام مراکز یاد شده با ارائه کارت ملی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ر

اهدای خون اهدای زندگی

برچسب ها: رمضان 97 ، انتقال خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار