تعدد آثار تاریخی اردبیل نیازمند معرفی در سطح جهانی است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تعدد آثار تاریخی این استان کم نظیر در منطقه بوده و نیازمند معرفی در سطح جهانی است.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: نه تنها تعدد بلکه پراکندگی قابل توجه آثار تاریخی در شهرهای استان اردبیل نیز قابل توجه است.

وی افزود: در تمامی شهرستان های 10 گانه این استان می توان آثار تاریخی و باستانی متعددی را مشاهده کرد بطوریکه در اغلب شهرها خانه های تاریخی، حمام های تاریخی، پل های تاریخی، تپه های باستانی و بناهای تاریخی قابل مشاهده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: به دلیل اهمیت این موضوع اداره کل انتخاب چشم اندازی برای اقدامات خود را در دستور کار قرار داد و در نهایت نیز شعار اردبیل، شهر موزه ها افق سال 1400 انتخاب شده است.

به گفته فلاحی در واقع تعدد آثار تاریخی موجب شده تا این شعار انتخاب شود و در راستای معرفی جاذبه های تاریخی برنامه های متنوعی در دست تدوین است که به زودی اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: استان اردبیل نگین گردشگری ایران است و توانسته به واسطه پاسخ گویی به سلایق مختلف گردشگران به یکی از مقاصد گردشگری کشور تبدیل شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: نه تنها آثار تاریخی بلکه جاذبه های طبیعی از جمله کوه سبلان و آبگرم های معدنی این استان کم نظیر در کشور و منطقه است.

فلاحی خواستار همکاری تشکل های مدنی و اصحاب رسانه در معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری استان به ویژه آثار تاریخی و طبیعی شد.

انتهای پیام/ح

استان اردبیل نگین گردشگری ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.