سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: باشگاه‌های اروپایی وظیفه ندارند بازیکنانشان را برای بازی‌های آسیایی در اختیار تیم امید قرار دهند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان زلاتکو کرانچار درباره برگزاری تمرینات تیم ملی فوتبال امید ایران بیان کرد: اکنون در سومین مرحله از اردوهای آماده سازی مان برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ هستیم. بازیکنانی که در اردوی فعلی حضور دارند نفراتی هستند که پیش از این در جام جهانی زیر ۲۰ سال بازی کردند و هیچ تردیدی در کیفیت آنها وجود ندارد.فقط باید چینش مناسبی بین آنها انجام شود. قرار است اردوهای آماده سازی خوبی تا بازی های جاکارتا انجام دهیم.

او ادامه داد: باوجود وقفه ای که پس از رقابت های لیگ برتر ایجاد شد، بازیکنان حاضر در اردو وضعیت خوبی دارند اما تنها کاری که پس از اتمام اردوها باید انجام دهیم اینست که ۳۰ بازیکن را انتخاب کنیم. سعی داریم نفرات زیر ۲۱ سال را برای این اردو انتخاب کنیم تا اساس و شالوده تیممان برای مسابقات مقدماتی المپیک و همچنین بازی های آسیایی شکل گیرد.

کرانچار درباره صادرنشدن مجوز حضور بازیکنانی مانند امید نورافکن در اردوهای تیم امید از سوی تیم های اروپایی گفت: این موضوع تنها مشکل تیم امید ایران نیست بلکه سایر تیم های آسیایی هم درگیر چنین موضوعی هستند‌. با باشگاه های بازیکنان لژیونر برای در اختیار گرفتن آنها مذاکره می کنیم اما تیم های اروپایی مجبور نیستند بازیکنانشان را برای حضور در تیم امید آزاد کنند. بازی های آسیایی در تقویم فیفا نیست. با این حال مسابقات انتخابی المپیک در تقویم فیفا قرار گرفته است و باشگاه ها در آن زمان موظف هستند بازیکنان را در اختیار ما قرار دهند.

او ادامه داد: با این حال امیدواریم باشگاه های ایرانی از حضور بازیکنانشان در بازی های آسیایی استقبال کنند و نهایت همکاری را با ما داشته باشند تا از این طریق در پیشرفت آنها در تیم امید را باز بگذارند.

سرمربی تیم ملی امید درمورد تاثیر دیر آغاز شدن تمرینات این تیم در عملکرد ملی پوشان کشورمان در بازی های آسیایی تصریح کرد: با توجه به فشاری که در طول فصل به بازیکنان وارد شد آنها باید مدتی استراحت می کردند اما با وجود این وقفه در پیگیری تمریناتشان، با وضعیت مناسبی در اردوهای ما شرکت کرده اند. آنها در زمان استراحتشان تمرینات انفرادی انجام داده اند. آماده سازی اصلی بازیکنانم به اردویی بازمی گردد که قرار است از ۱۲ تیر به مدت ۴۵ روز برگزار شود.

او افزود: تمرینات ما پنج شنبه هفته جاری به اتمام می رسد و بازیکنان در اختیار باشگاه هایشان قرار می گیرند تا در اردوهای پیش فصل شرکت کنند‌. زمانی هم که به تمرینات تیم امید باز می گردند وضعیت بهتری نسبت به الان دارند. ما هم مسیر باشگاه ها را برای آماده سازی بازیکنان ادامه می دهیم.

کرانچار درباره شانس صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور دوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: ‌اجازه دهید بگویم زیبایی فوتبال به قابل پیش‌ بینی و غیرقابل پیش بینی بودن آن است‌. برای صعود ایران به دور دوم جام جهانی، شانس هم نقش مهمی دارد اما سبک رقابتی مناسب بازیکنان هم تاثیرگذار است. شاید ایران شگفتی آفرین جام جهانی باشد. چرا تصور می کنید ایران نمی تواند چنین کاری انجام دهد.

او افزود: نام اسپانیا، پرتغال و مراکش به تنهایی منجر به سختی گروه ایران می شود اما ایران هم با توانی که در اختیار دارد می تواند آنها را غافلگیر کند. راهیابی تیم ملی ایران برای دومین بار متوالی به جام جهانی موفقیت بزرگی محسوب می شود. این تیم هر عملکردی هم داشته باشد قابل تقدیر است.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید در پایان گفت: صعود ایران به مسائل مختلفی مانند تفکر و اندیشه های سرمربی این تیم، سبک بازی مدنظر او، آمادگی بازیکنان و تا حدی شانس بستگی دارد.

انتهای پیام/

اظهارات کرانچار در تمرین تیم امید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار