آیت الله سبحانی گفت:اسلام دین غالب در جهان می‌شود، امروز جهان علیه اسلام قیام کرده ولی اسلام آشکارا در خانه‌ها و بلاد مردم ورود پیدا کرده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم ؛ آیت‌الله سبحانی در جلسه تفسیر قرآن کریم که ظهردیروز در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با اشاره به آیه 33 سوره توبه گفت: اسلام دین غالب در جهان می‌شود، امروز جهان علیه اسلام قیام کرده ولی اسلام آشکارا در خانه‌ها و بلاد مردم ورود پیدا کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه برخی بت‌پرستان خدای واحد را خالق خود می‌دانستند، ادامه داد: اما بت‌ها را مایه رزق و روزی و عزت خود می‌دانستند و از این رو آیه مورد بحث ناظر به مرحله توحید در ربوبیت است یعنی معقتد بودند که حلال و حرام کردن احکام را به دست احبار و رهبان می‌دانستند در حالی که قانون گذاری حق خدای متعال است.

وی اضافه کرد: روزی که پیامبر (ص) مبعوث به رسالت شد تنها سه نفر اسلام آورده بودند ولی این میزان امروز به یک و نیم میلیارد نفر رسیده‌، بنابراین خداوند در حال تمام کردن نور است و در آینده نزدیک اسلام در سراسر جهان از جمله اروپا رشد خواهد کرد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: آفرینش‌گری واحد توحید در خالقیت است، توحید در رازقیت، تربیت، تشریع و قانون‌گذاری، رسیدگی به امور افراد و در کل وحدت در کردگاری به معنای توحید در ربوبیت است و به همین جهت برخی یهود و مسیحیان از نظر توحید در خالقیت مشرک نبودند ولی از نظر توحید در ربوبیت مشرک بودند.

آیت‌الله سبحانی یادآورشد: اشتباهی چند سال است که در کتب وهابیان تکرار می‌شود، آن‌ها ربوبیت را به معنای خالقیت می‌دانستند و می‌گفتند افراد پیش از اسلام در توحید ربوبی یعنی خالقیت مشکل داشتند در حالی که گفتیم توحید در ربوبیت و توحید در خالقیت متفاوت است.

انتهای پیام/ح

دین اسلام در آینده نزدیک در سراسر جهان و اروپا رشد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار