نماینده مردم ورامین گفت: پیوستن به FATF تاثیری بر رفع تحریم‌ها ندارد و در واقع خودتحریمی انجام می‌دهیم.

با پیوستن به FATF خودتحریمی کرده‌ایمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین نقوی حسینی در صحن علنی امروز (یکشنبه، 20 خرداد) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، گفت: هم اکنون مجلس در آستانه تصمیم گیری مهمی قرار دارد، لذا نمایندگان باید مدرس‌گونه عمل کنند.

وی افزود: هدف از دیپلماسی انجام مراودات بین المللی و عضویت در کنوانسیون ها باید تامین منافع ملی باشد, ایران در توافقنامه برجام نشان داد اهل منطق، گفت‌وگو و پایبندی به تعهد است و بالعکس آمریکایی‌ها نشان دادند غیرمنطقی بوده و براساس منافعشان رفتار می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: موضوعاتی نظیر حق تحفظ، بیانیه تفسیری و غیره از لحاظ حقوقی بلااثر است، به عبارتی اگر یکی از اعضا نسبت به حق تحفظ در نظر گرفته شده اعتراض کند آن حق تحفظ در مورد مراودات به آن کشور مورد قبول نیست.

نماینده ورامین بیان کرد: بیانیه تفسیری نیز به هیچ وجه قابل اعمال در حقوق بین الملل نیست، حدود 60 کشور با حق تحفظ عضو کنوانسیون شدند اما نتوانستند از آن حق استفاده کنند به عنوان مثال مصر برای استفاده از حق تحفظ در نظر گرفته شده با مخالفت هلند مواجه شد.

نقوی حسینی گفت: عضویت در کنوانسیون مذکور الزاماتی را در چارچوب تعیین شده توسط دشمنان برایمان رقم می زند به عنوان مثال اختیارات نظام پولی و مالی را با پیوستن به این کنوانسیون محدود می کنیم، لذا آن وقت نمی توانیم با تحریم ها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: اکنون قانون داماتو، برجام، کاتسا و غیره در حال اجرا شدن است، بنابراین پیوستن به FATF تاثیری بر رفع تحریم ها ندارد و در واقع خودتحریمی انجام می دهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: اطلاعات کامل کشور مطابق با بلایی که در سوئیفت سرمان آمد در اختیار غربی ها قرار می گیرد؛ در واقع نهادها، ارگان های کشور به دو بخش تقسیم می شود که براین اساس نهادهایی که تحریم نشده اند نمی‌توانند با نهادهای تحریم شده همکاری داشته باشند.

نماینده ورامین گفت: ایران با مذاکره مخالف نیست اما باید بدانیم عضو چه کنوانسیونی می شویم از این رو کنوانسیون مذکور ما را به بن بست می رساند؛ براساس برخی اخبار حاصله شورای امنیت ملی نیز در این خصوص به جمع بندی نرسیده است. باید یادآور شد وزارت خزانه داری آمریکا جزء چارت سازمانی FATF است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
قیمت مسکن و کالاهای ضروری را کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
دولتمردان !خواهشا قبل از امضای هر معاهده ای اول به عاقبت ان ورهنمودهای رهبر عزیز و نمایندگان محترم دقت فرمایید.
آخرین اخبار