ساماندهی ۳۰ هزار فعال صنایع دستی در اردبیل

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۳۰ هزار فعال صنایع دستی در اردبیل ساماندهی می شود.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: تشکل حرفه‌ای فعالان صنایع‌دستی به منظور پیگیری مطالبات صنعتگران در این حوزه در سطح استان اردبیل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عمده گردشگری استان اردبیل، گفت: اپلیکیشن معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل طراحی شده است که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار فعال در حوزه صنایع دستی در استان اردبیل شناسایی شده‌اند که تخمین زده می‌شود حدود ۳۰ هزار فعال دیگر در این حوزه وجود دارد که برنامه ویژه‌ای برای شناسایی این افراد در سال ۹۷ وجود دارد.

فلاحی افزود: حدود ۶۳ رشته در حوزه صنایع دستی در استان وجود داردکه با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی در نظر داریم با رونق بخشیدن به این رشته‌ها برای ۵۷۳ نفر در این زمینه اشتغال ایجاد کنیم.

وی گفت: مکانی در ورودی شهر اردبیل برای ایجاد نمایشگاه دایمی صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است که طراحی و اجرای آن در دست انجام است.

انتهای پیام/ع

تشکل حرفه‌ای فعالان صنایع‌دستی در اردبیل

 

 

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.