از ابتدای سال جاری تاکنون؛

52 هزار تن گندم و کلزا به صورت تضمینی در خراسان رضوی خریداری شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت:۵۲ هزار تن گندم و کلزا از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت تضمینی در خراسان رضوی خریداری شد.

52 هزار تن گندم و کلزا به صورت تضمینی در خراسان رضوی خریداری شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حمیدرضا نوری  افزود: تاکنون 52 هزار و 200 تن محصول گندم و کلزا از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی گفت: این میزان شامل 50 هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران و بیش از 2 هزار و 200 تن کلزا است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به زمان آغاز برداشت این محصولات گفت: خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از روز‌های پایانی اردیبهشت ماه با فعال شدن 47 مرکز و کمیسیون خرید گندم و 9 مرکز خرید دانه‌های روغنی در سطح خراسان رضوی آغاز شده است.

نوری ادامه داد: 22 کارخانه آرد و سیلوی بخش دولتی و خصوصی و همچنین 27 مرکز و انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید در سطح این استان آماده خدمت به کشاورزان هستند.

وی افزود: با توجه به پیشتازی شهرستان‌های جنوبی خراسان رضوی در زمینه برداشت گندم، در حال حاضر 16 مرکز در استان دسترنج کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی درباره خرید تضمینی گندم گفت: 50 هزار تن گندم خریداری شده در غالب 5 هزار و 400 محموله به ارزش 650 میلیارد ریال به مراکز خرید استان تحویل داده شده است.

نوری افزود: قیمت پایه خرید تضمینی گندم امسال، با 4 درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید، 13 هزار ریال تعیین شده است.

وی با اشاره به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا گفت: خرید تضمینی کلزا نیز از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تاکنون بیش از 2 هزار و 200 تن از محصول مذکور در غالب 440 محموله از کشاورزان خریداری و ذخیره شده است.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی کلزا با احتساب 10 درصد رطوبت و دو درصد ناخالصی، 28 هزار 665 ریال است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با بیان این که 151 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت گندم آبی و 83 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است، افزود: علاوه بر این، طی سال جاری 9 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان رضوی زیر کشت کلزا رفته است.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

خرید گندم و کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.