والی لوگر با والی نام نهاد طالبان در این ولایت به صورت تلفنی گفتگو کرد.

گفتگوی تلفنی والیان دولت افغانستان و طالبان در لوگربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، والی لوگر با والی نام نهاد طالبان در این ولایت به صورت تلفنی گفتگو کرد.

دفتر مطبوعاتی ولایت لوگر با نشر خبرنامه‌ای گفته است که محمد انور خان اسحاق‌زی، والی این ولایت با والی نام نهاد طالبان گفتگوی تلفونی داشته و آتش بس دو جانبه از سوی دولت و گروه طالبان را تبریک گفته است.

بر اساس خبرنامه دفتر مطبوعاتی ولایت لوگر، والی این ولایت شام روز یکشنبه (20 جوزا) با والی نام نهاد طالبان در این گفتگوی تلفنی وعده سپرده که آن‌عده از زندانیان گروه طالبان که پیشینه جرمی نداشته باشند را از زندان این ولایت آزاد خواهد کرد.

بر اساس خبرنامه، والی لوگر از محمد نعیم آخوند‌زاده والی نام نهاد این گروه در ولایت لوگر خواسته تا عین اقدامات را در شش ولسوالی دیگر این ولایت که تحت کنترل گروه طالبان می‌باشد انجام دهد.

والی لوگر از والی نام نهاد طالبان خواسته است نماز عید سعید فطر را در یک مسجد اداء کنند.  محمد نعیم آخوند‌زاده نیز در پاسخ به درخواست والی لوگر گفته است که به این پیشنهاد فکر خواهد کرد و به تصمیم کمیسیون این گروه عمل می کند.

گفتنی است که پنجشنبه هفته گذشته رئیس‌جمهور غنی آتش‌بس هفت روزه بدون قید و شرط را اعلام کرد. گروه طالبان نیز پس از اعلام آتش‌بس یک‌طرفه از سوی دولت افغانستان، سه روز عید سعید فطر را آتش‌بس اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.