کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت سالانه یک میلیون تن تولید سیمان نیمی از محصولات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقایی صادر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، کارخانه سیمان مارگون از مدرن ترین کارخانه سیمان کشور در سال 1389 در یکی از نقاط محروم کهگیلویه وبویراحمد کلنگ زنی و در سال 1395 به بهره برداری رسید، جایی خوش آب وهوا دارای ظرفیت بالا و خاک غنی که قبل از این کارخانه ای در نزدیکی این منطقه نبوده و با راه اندازی این کارخانه پنجره امید برای جوانان این منطقه که یکی از بیکار ترین بخش های استان بوده باز شد.

 

رد پایی سیمان مارگون درکشور های افریقایی،چین و ویتنام

 

95درصد کارکنان بومی هستند

فوذار لبنانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت:این کارخانه با سرمایه گذاری 400میلیارد تومان  در سال 1389 کلنگ زنی و در سال 1395 به بهره  برداری رسید.

سرمایه گذار لبنانی این کارخانه گفت: در سال گذشته که سال اول این کارخانه بوده و 6ماه بیشتر فعالیت تولیدی نداشته ایم حدود 110تن برای سال اول صادرات انجام شد.

وی افزود: این کارخانه به صورت  مستقیم 500نفر و به صورت غیر مستقیم دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم  مشغول به کار هستند.

فواذ با بیان اینکه این کارخانه با متخصصان بومی راه اندازی شده است گفت:95 درصد کارکنان وکارگران بومی منطقه هستند.

 

رد پایی سیمان مارگون درکشور های افریقایی،چین و ویتنام

 

50 درصد محصولات صادر می شود

 مدیرکارخانه سیمان مارگون در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت:کارخانه سیمان مارگون با هدف تولید 3300 تن در روز  و سالیانه یک میلیون تن سیمان در اردیبهشت ماه 1396به بهره برداری رسید.

ابراهیمی با بیان اینکه 50درصدمحصولات این کارخانه هم اکنون به کشورهای عراق ،کویت وکشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا صادر می شود افزود: قراراست در آینده نزدیک محصولات این کارخانه به کشورهای چین و ویتنام صادر شود.

رد پایی سیمان مارگون درکشور های افریقایی،چین و ویتنام

 

تولید95دصد منابع اولیه در منطقه 

مدیرکارخانه سیمان مارگون به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت:در کنار این مجتمع بزرگ صنعتی، معدنی فعال وجود دارد که تا 95 درصد نیاز اولیه این کارخانه را تامین می کند و  تا 100سال دیگر می تواند منابع اولیه این کارخانه رو تامین کند.

 محصولات  کارخانه سیمان مارگون بالاترین استاندارد را دارد

یکتا مدیر فنی آزمایشگاه این کارخانه به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت: در آزمایشگاه این کارخانه مواد خام آزمایش و کنترل کیفیت انجام می گیرد،همه فاکتور ها از کلینکر و سیمان وسنگ آهن به صورت روزانه چک می شود.

 

رد پایی سیمان مارگون درکشور های افریقایی،چین و ویتنام

 

اشتغالزایی  5تا 7هزار نفر در آینده

مدیرکارخانه سیمان مارگون به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت: قراراست در آینده فاز دوم این کارخانه راه اندازی شود و محصولات جانبی بتنی در مجاورت این کارخانه تولید و به بازار عرضه شود.

ابراهیمی با بیان اینکه  خط دوم بارگیری جدید راه اندازی می شود افزود:در آینده می توانیم ظرفیت  اشتغالزایی 5تا 7هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم افزایش دهیم.

مارگون در 50کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/د

گزارش از ذوالفقار دیودل

 

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.