یک کارشناس آمریکایی گفت هنوز خیلی زود است که درباره دستیابی به توافقی برای حل و فصل مسئله برنامه‌ هسته‌ای و موشکی کره شمالی جشن گرفته شود.

کارشناس آمریکایی: هنوز خیلی زود است که برای توافق با کره شمالی جشن بگیریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گری سامور، مدیر اجرایی تحقیقات مرکز بلفر برای علم و امور بین الملل در مدرسه حکومت داری کندی در دانشگاه هاروارد که به مدت چهار سال هماهنگ کننده امور کنترل تسلیحاتی و سلاح های کشتار جمعی در کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود در گفتگو با این شبکه از کمبریج ماساچوست درباره نشست روز سه‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و اینکه آیا وی انتظار دارد این نشست به تغییراتی در کره شمالی که آمریکایی ها به آن امیدوارند منجر خواهد شد یا خیر، گفت :"من چنین فکر نمی کنم. من فکر می کنم در پایان این نشست یک بیانیه بسیار کلی منتشر خواهد شد که در آن به تعهد هر دو طرف به خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره و صلح و کامیابی و عادی سازی روابط میان آمریکا و کره شمالی اشاره خواهد شد.

اما فراتر از این، کار اصلی در مذاکرات آینده برای مشخص کردن جزئیات، شامل یک جدول زمانی، مراحل اقدامات متقابل، راستی آزمایی و این قبیل مسائل انجام خواهد گرفت. بنابراین، من فکر نمی کنم این نشست به حل و فصل هیچ کدام از این مسائل اساسی منجر شود. حل و فصل این مسائل به گفتگوهای بسیار دشوار و طولانی نیاز خواهد داشت. ما باید فقط از شروع این روند خوشحال باشیم. اما هنوز خیلی زود است که درباره دستیابی به توافقی برای حل و فصل مسئله برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی جشن بگیریم."

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار