برنامه های فرهنگی ستاد برگزاری نماز عید فطر تشریح شد/ استقبال از نمازگزاران عید فطر با گل و گلاب

نشست خبری کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد .

استقبال از نمازگزاران عید فطر با گل و گلاب/ تلاش برای افشای ماهیت جنایات رژیم صهیونیستیبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر، با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست سعید اوحدی به تشریح برنامه‌های کمیته فرهنگی و تبلیعاتی نماز عید فطر پرداخت و عنوان کرد: هشت کمیته برای برگزاری نماز عید فطر تعیین شده که کار کمیته تبلیغاتی به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محول شد. در همین راستا جلسات خوبی با کمیته‌های دیگر برگزار شد تا به چند رویکرد در بستر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رسیدیم تا تقارن آن با عید فطر را به نوعی گرامی بداریم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که عید فطر نماد همدلی مسلمانان جهان با یکدیگر است، بیان کرد: با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در این ایام و انتقال سفارت آمریکا، رویکرد افشاگری در این خصوص و پرده برداری از ماهیت این حرکت را در دستور کار داریم.

اوحدی تصریح کرد: ذیل کمیته تبلیغات دو کمیته دیگر نیز تعریف کردیم که ۱۵ برنامه که ۵ برنامه قبل از مراسم نماز خواهد بود، با همت این دو کمیته محتوایی برگزار خواهد شد. همچنین از امشب شاهد تغییرات گسترده در سطح شهر تهران خواهیم بود که در این زمینه ۱۰ هزار متر مربع بیلبورد و بنر‌های نبلیغاتی برای آن در نظر گرفته شده است. با هماهنگی که با شرکت مخابرات انجام داده ایم، ۶۰ میلیون پیامک حول محور ارزش و جایگاه نماز عید سعید فطر در شب عید ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم نور افشانی که هر سال در برج میلاد انجام می‌شد،  امسال علاوه بر آن در ۱۲ میدان اصلی و پارک‌های سطح شهر در شب عید فطر به صورت ویژه برگزار می‌شود. با مساعدت رسانه ملی دو تیزر بسیار غنی نیز از امروز در شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در روز عید فطر با هماهنگی و همکاری سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش شاهد حضور دانش آموزان با لباس مشخص و همایل‌های تهیه شده، برای استقبال و راهنمایی از نمازگزاران گرامی خواهیم بود، همچنین در هنگام ورود با گلاب و در هنگام خروج با چهل هزار شاخه گل عزیزان را بدرقه می‌کنیم.

وی عنوان کرد: هشت نگار گذر با محتوای تجلیل از خانواده شهدا و فرمایشات مقام معظم رهبری تهیه شده است، همچنین نمایشگاهی با محوریت قدس تدارک دیده ایم که به دو زبان انگلیسی و عربی است.

اوحدی با اشاره به درب‌های مصلی و پذیرایی از نماگزاران بیان کرد: ۱۲ ایستگاه صلواتی در مصلی برپا شده و در چهار درب اصلی، ۱۰ حجله زیبا از شهدای مدافع حرم با حضور فرزاندان آنان آماده شده است و با توجه به اینکه چاپ دعای قنوت نماز نیز بر عهده ما گذاشته شده، برای رفاه حال نمازگزاران با هماهنگی شهرداری منطقه هفت، بنر‌هایی خوانا را در صفوف نماز نصب خواهیم کرد.

وی همچنین با بیان آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران برای خدمت رسانی به شهروندان تصریح کرد: در تمام میادین اصلی و فرهنگ سرا‌ها اتوبوس‌های شهرداری حاضر هستند، به اضافه آنکه خطوط مترو از اول صبح خدمت رسانی خواهند کرد.

اوحدی در پایان خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های پذیرایی از نمازگزاران توسط خیرین و با درخواست آنان تدارک دیده شده است.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار