سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دانشگاه ها بازوی توانمند صیانت علمی و فنی از مواریث فرهنگی هستند.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی به تنهایی از توان یک اداره و دستگاه اجرایی خارج است.

وی افزود: به منظور صیانت علمی نیازمند مشارکت جامعه دانشگاهی هستیم و انتظار می رود اساتید دانشگاه یاری گر ما در امر صیانت، احیا و مرمت آثار تاریخی باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه استان اردبیل از آثار متعدد تاریخی برخوردار است، اضافه کرد: انتطار می رود دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر با این اداره کل در تحقق اهداف مشارکت و ارتباط متقابل داشته باشد.

به گفته فلاحی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل آماده همکاری های علمی، پژوهشی و تربیت و آموزش کارورزان معرفی شده از سوی دانشگاه است.

وی ادامه داد: در زمینه کیفیت بخشی به تولیدات صنایع دستی، برند سازی، بازاریابی و فروش نیز آماده دریافت ایده ها و پیشنهادات اداره کل هستیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت معرفی رابطان پژوهش از سوی دانشگاه ها نیز اشاره و تصریح کرد: رابطان می توانند زمینه اجرای طرح های مشترک علمی پژوهشی اداره کل و دانشگاه را تسهیل کنند.

فلاحی با اعلام آمادگی جهت برگزاری نشست های مشترک این اداره کل با دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: آماده حمایت از پایان نامه های دانشجویی نیز هستیم.

انتهای پیام/ح

صیانت علمی نیازمند مشارکت جامعه دانشگاهی هستیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.