سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در نظر داریم آثار فاخر گردشگری شهرهای اردبیل را در چهارمین نمایشگاه ملی گردشگری این استان معرفی کنیم.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: تنوع و تعدد آثار تاریخی اردبیل کم نظیر در کشور است.

وی افزود: در تمامی شهرستان های 10 گانه استان آثار متعدد تاریخی و باستانی وجود دارد که گوشه ای از آن در نمایشگاه ملی گردشگری استان معرفی می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اذعان به برگزاری این نمایشگاه در فاصله زمانی چهار تا هشتم تیر ماه ادامه داد: به منظور معرفی توانمندی های استان در این دوره از برگزاری به صورت ویژه از ظرفیت بخش خصوصی، نهادهای مدنی و فعالان حوزه های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استفاده می شود.

فلاحی متذکر شد: از جمله اینکه در حوزه صنایع دستی علاوه بر دعوت از صنعتگران، از فعالان صنایع جانبی مانند بازریابی، برند سازی و بسته بندی دعوت خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در این دوره از نمایشگاه ادامه داد: همچنین در حوزه میراث فرهنگی نیز توجه ویژه به بخش موزه ها و معرفی آثار و اشیا تاریخی خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه در این دوره از نمایشگاه برای مخاطبان طیف های مختلف برنامه داریم، ادامه داد: به ویژه در جلب مشارکت عمومی برای صیانت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی ایده های جدیدی پیاده سازی خواهد شد.

فلاحی به ضرورت انعکاس اقدامات احیا و مرمت آثار تاریخی نیز اشاره و تصریح کرد: جلب مشارکت تشکل های صنفی فعال در حوزه گردشگری و حضور تشکل های برجسته کشور نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ح

گشایش نمایشگاه ملی گردشگری در اردبیل

برچسب ها: گردشگری ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.