معین گفت: نخبگان جوان می‌توانند در ارتقای سلامت جامعه کمک‌های بزرگی باشند اما جای آنها در نهادهای مدنی کشور خالی است.

جای خالی نخبگان جوان در نهادهای مدنی کشور/ ارتقای سلامت روان جامعه نیازمند طرح های کلان ملیمصطفی معین وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری کشور، رئیس کرسی یونسکو در آموزش سلامت و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش نخبگان در سلامت کشور گفت: در نهادهای مدنی کشورنخبگان جوان می‌توانند در راستای ارتقای سلامت جسمی و روانی جامعه کمک‌های بزرگی باشند اما جای آنها در این نهادها خالی است.

 وزیر اسبق علوم کشور تأکید کرد: ساختاری سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع باعث ایجاد استرس و اختلالات روحی و روانی در افراد می‌شود که باید برای درمان این عارضه این جنبه‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد:  از نظر علمی ثابت شده است که  مشکلات روان تنی علاوه بر جنبه جسمی دارای جنبه‌های روانی و اجتماعی هستند که برای درمان این عارضه ها باید همه ابعاد بیماران را مد نظر قرار داد.

ارتقای سلامت جامعه در گروهی همکاری همه دستگاه های کشور

وی ادامه داد: متأسفانه بیماری‌های روان‌تنی در جوامع روبه گسترش است به همین دلیل ما باید یک نگاه جامع به این مقوله داشته باشیم و همه جنبه‌های بیماری را برای درمان هر چه بهتر آن در نظر بگیریم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: برای ارتقای سلامت جامعه اعم از سلامت جسم و روان باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلانی را در سطح جامعه انجام داد.

معین گفت: امروزه شاخص سلامتی یک فرد این است که از بالاترین سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی برخوردار باشد و برای رخ دادن چنین سطحی باید همه دستگاه‌های کشور همکاری لازم را انجام دهند.

لزوم بررسی همه جانبه علل بیماری های روان تنی

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: برای درمان بیماری روان‌تنی باید عوامل ایجاد کننده آن را در اجتماع و خانواده بررسی کنیم و برای پیدا کردن یک اختلال روانی نظام تربیتی آموزشی کشور باید بررسی شود.

وی اظهار کرد: بیماری افسردگی عارضه جنبه ارثی نیز دارد  و ممکن است در یک خانواده چند نفر به آن مبتلا یا زمینه ابتلا به آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار