عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: به منظور نجات گل های نیلوفرگل زرد کرمانشاه تاکنون طی دو مرحله عملیات رهاسازی گل های نیلوفر تکثیر شده را در سراب نیلوفر اجرا کرده ایم.

گل های نیلوفر از خطر انقراض نجات پیدا کردند/هیچ نهادی طرح احیای گل های کمیاب را حمایت نکردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ دانیال کهریزی  عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه  با اشاره به خشک شدن سراب نیلوفر کرمانشاه در سال 1393، اظهارکرد: این خشکسالی، بوته های نیلوفرهای گل زرد سراب نیلوفر که تنها نمونه های این نوع از گل در دنیا هستند را خشک کرد.

مجری طرح رها سازی نیلوفرهای تکثیر شده در سراب نیلوفر عنوان کرد: در آزمایشگاه برروی سلول های سالم این بوته کار کرده و توانستیم آنها را به اندام و ساقه تبدیل کنیم و 200 تا 300 نمونه از این نوع گل نیلوفر را تکثیر کردیم .

کهریزی با بیان اینکه عملیات رها سازی نیلوفرهای تکثیر شده نتایج مثبتی داشته و شاهد رشد این نیلوفرها هستیم، افزود: با انجام این عملیات، نیلوفرهای گل زرد کرمانشاه را از خطر انقراض نجات دادیم.

وی از ادامه عملیات رهاسازی نیلوفرهای تکثیرشده در مراحل بعدی نیز خبر داد و گفت: متاسفانه هیچ ارگان یا نهادی این طرح را حمایت نکرد و تمام هزینه های این طرح را بصورت شخصی پرداخت کرده ام.

انتهای پیام/ز

 

عملیات رها سازی نیلوفرهای تکثیر شده

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.