مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: اردبیل با وجود افزیش بارندگی طی سال جاری در رتبه چهارم کمبود بارندگی است.

علی دولتی مهر ،مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه میزان بارندگی در کشور بیش از ۲۶ درصد کاهش دارد افزود: در بین استان ها سیستان و بلوچستان با ۷۲ درصد بیشترین کاهش بارندگی را دارد و اردبیل نیز با وجود افزیش بارندگی طی سال جاری در رتبه چهارم کمبود بارندگی است.

وی با مقایسه وضیعت بارندگی های امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره آماری تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون متوسط بارش استان ۲۹۷ میلیمتر ثبت شده که این رقم در مقایسه با دوره آماری که ۲۷۲ میلیمتر بوده ۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۵۰ میلیمتر بوده ۱۹ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان در خصوص تداوم خطر خشکسالی در استان، این مسئله را مربوط به تغییرات جغرافیایی هر منطقه دانست و بیان داشت: در سال زراعی جاری بیشترین افزایش بارش با ۳۲ درصد در مشگین شهر و بیشترین کاهش در منطقه نمین با ۱۸ درصد و کوثر با هشت درصد نسبت به دوره آماری ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سایر مناطق استان نیز افزایش پنج تا ۱۵ درصدی بارندگی را نشان می دهند، مقایسه بارش استان در دو ماه گذشته سال ۹۷ را در مجموع ۷۲ میلیمتر اعلام کرد.

دولی مهر افزود:این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶۵ میلیمتر بود حدود هفت میلیمتر افزایش داشته ولی نسبت به دوره آماری که ۸۸ میلیمتر است  حدود ۱۶ درصد کاهش یافته هر چند در اردیبهشت امسال نسبت به دوره آماری و نسبت به اردیبهشت سال ۱۳۹۶ افزایش بارش را در استان شاهد بودیم.

انتهای پیام/ع

خطر خشکسالی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.