سلامت مردم، اولویت اصلی دستگاههای نظارتی

دستگاه های نظارتی بر امور مربوط به سلامت و امنیت غذایی مردم نظارت ویژه داشته باشند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: جمع آوری زباله و نخاله، ایمنی مردم و مسائل مربوط به آتش نشانی و کشتارهای بهداشتی از جمله اولویت فعالیت شهرداری ها است و دستگاههای نظارتی باید به فعالیت های مربوط به سلامت و امنیت غذایی مردم با جدیت نظارت کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مدیریت پسماندها افزود: به دلیل ارتباط مستقیم این موضوع با سلامت مردم، همه مراکز بهداشتی موظفند از نظام کنترلی پیروی کنند.

علوی مقدم گفت: در صورت تأیید طرح های مدیریت پسماند در مناطق ، شهرداری باید با تشکیل کمیته ، محلی برای دفن و امحاء زباله ها تعیین کند و تا  تشکیل کارگروه ، مصوبه سال 94 اجرا شود.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ابیان اینکه از 16 بیمارستان استان ، 15 بیمارستان سیستم فعال بی خطر ساز زباله دارندافزود: پارسال دو شرکت با اخذ مجوز در محدوده بیرجند و خوسف با تمام مراکز درمانی و برخی از مراکز بخش خصوصی برای امحاء زباله و پسماند های آن مراکز قرار داد منعقد کردند.

مهدیزاده از تجهیز بیمارستان زیرکوه به دستگاه امحاء زباله تا پایان سال خبر داد واظهار کرد: حدود 388 مرکز غیر بیمارستانی استان در بخش خصوصی حوزه بهداشت ، ذخیره سازی و امحاء پسماند را مطابق با آیین نامه ها انجام نمی دهند.

وی افزود: عدم وجود مرکز ویژه  برای مدیریت پسماند های شیمیایی و دارویی در استان و عدم معرفی شرکت های ذیصلاح در این زمینه و همچنین همکاری نکردن برخی از مراکز درمانی برای تحویل پسماند های پزشکی به شرکت های دارای مجور حمل و دفع این زباله ها از مشکلات طرح های دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت بهینه پسماند است.

انتهای پیام/ ط آ

اولویت اصلی دستگاههای نظارتی سلامت مردم است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.