نمایندگان مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس را اصلاح کردند.

موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شد/ رسیدگی به اعتبارنامهةای اعتراضی طی پنج روزبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 29 خرداد ماه) در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس که از سوی شورای نگهبان ارجاع شده بود، 6 این طرح را اصلاح و با 183 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 74 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

بر اساس ماده 6 این طرح؛ تبصره یک ماده 30 قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره1- شعبه موظف است عدم رسیدگی شورای نگهبان به موضوع اعتراض یا حادث شدن آن بعد از اعلام نهایی صحت انتخابات را احراز نماید.

همچنین نمایندگان ماده 7 این طرح را نیز اصلاح و با 197 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه، فراز دوم ماده 31 به شرح زیر اصلاح شد؛

اعتبارنامه‌هایی که مورد اعتراض قرار گرفته‌ است حداکثر ظرف مدت پنج روز کاری توسط شعبه رسیدگی می شود. در صورتی که نظر شعبه تأیید اعتبارنامه باشد، گزارش تأیید آن به مجلس ارائه شده و چنانچه نظر شعبه رد اعتبارنامه باشد، گزارش آن از طریق هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود تا گزارش رسیدگی به اعتبارنامه را جهت رسیدگی به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار