معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: آب آبادان و خرمشهر به صورت کامل از طرح غدیر تامین خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛فرامند هاشمی‌زاده معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تا ۱۵ تیرماه و بر اساس قولی که سازمان آب و برق و قرارگاه خاتم داده‌اند، تامین آب شهر‌های آبادان و خرمشهر به صورت صد درصدی از رودخانه کرخه و از طریق طرح غدیر انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب شهر‌های خرمشهر و آبادان افزود: آبی که خرمشهر برای شرب در طول شبانه روز نیاز دارد حدود ۹۰ هزار متر مکعب است. منبع اصلی تامین آب در خرمشهر رودخانه کارون بوده، اما مشکلاتی که از نظر شوری آب به وجود آمد، مسئولان را وادار به اجرای طرح‌هایی برای افزایش کیفیت آب کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر طرح غدیر حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به خرمشهر آبرسانی می‌کند. همچنین یک آب شیرین کن نیز در هفته گذشته به بهره‌برداری رسید که حدود ۱۰ هزار متر مکعب آب شیرین شده را به خرمشهر می‌رساند.

هاشمی‌زاده افزود: شهرستان آبادان آب مورد نیاز خود را از رودخانه بهمنشیر و طرح غدیر دریافت می‌کند. آب رودخانه بهمنشیر دارای EC بالایی است و با آب طرح غدیر پیش از مصرف اختلاط پیدا می‌کند.

وی گفت: آبادان روزانه به حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب آب نیاز دارد. از این میزان نیاز، حدود ۴۰ هزار مترمکعب آب از رودخانه بهمنشیر برداشت می‌شود و باقی آن نیز از طرح غدیر و آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان این‌که EC طرح غدیر بسیار مناسب است، افزود: به منظور این‌که برداشت از رودخانه کارون و رودخانه‌های موجود در آبادان و خرمشهر متوقف شود، در حال پیگیری طرح خط دوم آب غدیر هستیم.

انتهای پیام/ د

تامین آب از طرح غدیر

برچسب ها: طرح غدیر ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.