رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور مطرح کرد؛

تحصیل ۱۱۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی فاقد مدارک تحصیلی در کشور

کریمی از تحصیل ۱۱۰ هزار دانش آموز افغانستانی فاقد مدارک تحصیلی در کشور خبر داد.

افزایش ۹۰ درصدی تحصیل دانش آموزان خارجی در کشور/ ایران پیشرو در زمینه‌سازی تحصیل برای اتباع خارجیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه 110 هزار دانش آموز افغانستانی فاقد مدارک تحصیلی در کشور وجود دارد، گفت: مطابق با آمار در سال آینده 90 درصد اتباع خارجی در مقطع ابتدایی می‌توانند تحصیل کنند.

وی در خصوص تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی گفت: دانش آموزان افغانستانی که مدارک رسمی نداشتند در حرکتی نوین تحت پوشش قرار گرفتند.

آمار ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در ایران از تراز جهانی بالاتر  است

کریمی ادامه داد: در اجلاس سوئیس از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تحت پوشش قرار دادن اتباع و دانش آموزان خارجی در کشور تقدیر شد.

رئیس مرکز امور بین الملل در خصوص آماری که در سطح بین المللی وجود دارد، گفت: در ایران آمار ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی از تراز جهانی بالاتر رفته و به 29 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی بسیاری وجود دارد، گفت: باید هزینه‌های تحصیل دانش آموزان را فراهم کنیم این دانش آموزان علاوه بر هزینه‌هایی که برای تحصیل نیاز دارند به هزینه‌های مختلف در حوزه پوشاک، بهداشت و لوازم التحریر هم احتیاج دارند و سازمان‌های مختلف باید در این راستا کمک کنند.

کریمی یادآور شد: از خیرین داخلی و مجامع بین المللی دولتی می‌خواهیم که کمک‌های خودشان را برای حمایت از دانش آموزان خارجی و تحصیل آنان بیشتر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار