نامزد فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت: پیشبرد روند صلح در افغانستان بدون همکاری پاکستان دشوار است اما غیر ممکن نیست.

تامین صلح در افغانستان بدون همکاری پاکستان هم شدنی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال «اسکات میلر»، نامزد فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در نشست کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: پیشبرد روند صلح در افغانستان بدون همکاری پاکستان دشوار است اما غیر ممکن نیست.

وی در عین حال تاکید کرد که دولت آمریکا برای اجرای پیروزمندانه استراتژی خود در افغانستان و جنوب آسیا به همکاری پاکستان نیاز دارد.

جنرال «اسکات میلر» افزود: برای حل بحران افغانستان و رسیدن به یک راه حل سیاسی در این کشور تنها اعمال فشار نظامی کافی نیست بکله در کنار تلاش‌های نظامی به فشارهای دیپلماتیک و اجتماعی نیز نیاز داریم.

نامزد فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان بیان داشت که روند صلح به رهبری افغان ها می باشد و آنها باید با اتحاد برای دستیابی به این آرمان تلاش کنند.

فرمانده سابق عملیات‌های ویژه آمریکا گفت: آتش بس می‌تواند به آغاز گفتگوها کمک کند، جامعه جهانی و دولت افغانستان باید آن را دنبال کنند اما نمی‌خواهم توقع بیش از حد از آتش بس داشته باشم.

برخی از کارشناسان بر این باورند که نیروهای آمریکایی اگر چه به ظاهر دخالتی در این سه روز نداشتند اما تلاش کردند تا از طریق داعش و سایر تروریست‌ها این روند را تخریب کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار